actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Rijdt U soms mee met een dronken bestuurder?
Nee, per definitie niet! 55 72.37%
Ja, maar alleen als de bestuurder er nog 'treffelijk' uit ziet 17 22.37%
Ja, zelfs al is de bestuurder duidelijk beschonken 3 3.95%
Ik stel mij geen vragen... 1 1.32%
Stemmers: 76. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 29th October 2008, 11:47
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Als ik zie dat de ‘BOB’ toch gedronken heeft en nog wil rijden, dan rijd ik zeker niet meer mee met hem. Mijn ouders zijn altijd bereid om mij ’s nachts komen op te pikken, als ik niet meer veilig thuisgeraak. Maar dit is nog nooit voorgevallen.

Ik ken al enkele jongens die door invloed van alcohol een ongeval kregen met de auto. Gelukkig liepen ze geen zware verwondingen op en kwamen ze er met de schrik vanaf. Maar of ze nu geleerd zijn, blijft een ander vraagteken.

Ook al kunnen enkele pintjes geen kwaad, als iemand zich aanbiedt om ‘BOB’ te zijn, moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen en daar hoort geen alcohol drinken bij.

Mijn vrienden en ik vrienden hebben een goede regel. We zijn met zes mensen en vier hiervan kunnen al met de auto rijden. We hebben afgesproken dat er elke week iemand anders ‘BOB’ is, zo krijg je later niet het gezaag dat de ene meer moet rijden dan de andere. En ‘BOB’ zijn betekent dus geen alcohol drinken, ook niet 2 pintjes ofzo. Ik zit er dan ook niets mee in om eens met de auto te rijden, omdat ik mij ook kan amuseren zonder alcohol.
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 29th October 2008, 13:08
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Pulderbos
Posts: 49
Ik vind persoonlijk als iemand kiest om bob te zijn dan moet hij nuchter achter het stuur kruipen. Als de bob nu 2 pintjes heeft gedronken over de hele avond zou ik er nog wel met meerijden. Want dat is de maximum dat men mag drinken. Maar ik vind als een bob teveel gedronken heeft, dat hij geen verantwoordelijkheid heeft genomen. Als je iets zegt moet je dat maar nakomen. En ook al is het maar een klein stukje dat je met de auto moet rijden, dat is een klein stukje dronken teveel. En als je een ongeval meemaakt, en je rijdt een andere auto aan en stel dat er iemand zwaar gewond is, dat ga je je hele leven niet meer vergeven. Je brengt de levens in gevaar van andere, en ook van jezelf.
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 31st October 2008, 14:47
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: emblem
Posts: 84
Ik zal nooit meerijden met een dronken bestuurder! Mijn ouders hebben me dat ook altijd ingepeperd: rijdt nooit mee met een dronken bestuurder. We hebben dan liever dat je ons uit ons bed belt om je te komen halen.

Ik vind dat dronken achter het stuur zitten op geen enkel moment en in geen enkele situatie goedgekeurd kan worden. Als je toch graag drinkt en niemand voelt zich geroepen om BOB te zijn, neem dan, zoals Sofie al aangaf, het openbaar vervoer of een taxi. Want als dronken chauffeur ben je echt een gevaar op de weg! Ik weet ook wel dat een of twee of zelfs drie pintjes je niet tot een levensgevaarlijk chauffeur maken, maar waar ligt de grens? Wat is echt te veel.

Om die reden ben ik dan ook voorstander van nultolerantie zoals Sofie voorstelt. Dan is het voor iedereen duidelijk. En als je met een aantal kan afspreken en je wisselt telkens je weg gaat af van chauffeur is dat echt geen ramp. Af en toe eens iets drinken is heel lekker, maar het is absoluut geen ramp om af en toe ook eens niets te drinken. Je kan je even goed amuseren met wat cola’s of watertjes dan met de nodige pintjes.

Ik zou bovendien verder gaan dan gewoon niet meerijden met een dronken chauffeur. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat ik een vriend of vriendin die dronken achter het stuur wil kruipen ook zal proberen tegen te houden. Hij of zij weet op die moment misschien echt niet meer goed wat die doet. En op het moment dat jij hem of haar tegen houdt zal hij of zij dat niet zo tof vinden, maar achteraf is die jou waarschijnlijk wel dankbaar.
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 31st October 2008, 19:54
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Dat is het domste wat je ooit kan doen om bij een dronken chauffeur in de auto te stappen. Als een persoon heeft gezegt dat hij bob gaat zijn moet hij zich maar aan zijn woord houden en niet beginnen drinken. Je hebt iets belooft voor die avond en dan moet je dat ook maar doen ook, er moet natuurlijk niet iedere week dezelfde nuchter blijven maar wissel is af. Als de chauffeur dan toch gedronken heeft en je moet nog naar huis met die persoon, maak dan een wijze beslissing en stap niet bij hem in de auto maar bel een taxi. Oké je betaalt wel wat extra voor de taxi maar je weet zeker dat je veiliger thuis raakt. En wat je zeker moet proberen te doen is de chauffeur er van proberen te overtuigen dat hij niet meer mag rijden, pak zijn autosleutels desnoods af.

personlijke mening

Ik zou persoonlijk nooit bij iemand in de auto stappen die gedronken heeft. Ik zou dan de persoon proberen te overtuigen om niet achter het stuur te kruipen, maar ik weet dat het niet altijd gaat lukken. Ik zou een taxi bellen en daarmee naar huis rijden ook al moet ik dan iets meer betalen voor een avondje uit te gaan, maar om heel thuis te raken heb ik het er graag voor over.
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 1st November 2008, 12:25
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Zelf zal ik ook niet meerijden met een erg dronken bestuurder. Wel ben ik al eens met iemand meegereden die twee pintjes ofzo had gedronken.

Nu ik zelf mijn rijbewijs heb, rijd ik meestal gewoon zelf. Aangezien ik toch maar zelden alcohol drink en zéker niet drink wanneer ik met de auto ben. Het is ook al voorgevallen dat ik met iemand was meegereden, maar dan zelf met die persoon zijn auto naar huis reed omdat de persoon te veel had gedronken. Mijn vriend vindt het nu dan ook geweldig dat ik mijn rijbewijs heb, zodat ik altijd terug naar huis kan rijden indien hij toch te veel opheeft

Wanneer we met enkele vriendinnen uitgaan, dan wordt ook afgesproken wie BOB is. Het is niet zo omdat ik toch zelden alcohol drink, dat ik altijd BOB moet zijn! Dat ik nooit meer met iemand zal meerijden die gedronken heeft, kan ik niet zeker zeggen, maar nu ik zelf kan rijden is de kans toch wel veel kleiner geworden.
Met citaat antwoorden
  #26  
Oud 2nd November 2008, 09:50
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Twee keer ben ik met iemand meegereden die dronken was! En om dan de volgende dag te horen dat hij niet meer weet hoe hij naar huis gereden is! Verschrikkelijk!

Als ik zelf met de auto ben, drink ik maximum 2 glaasjes, maar meestal drink ik geen alcohol als ik met de auto ben.

Ik werk ook al enkele jaren in de horeca! Vaak snapte ik niet dat sommige mensen nog met de auto reden! Ze konden amper nog op hun benen staan, maar toch nog met de auto rijden! Hun excuus: Als ik in de auto zit, maak ik een klik in mijn hoofd en dan ben ik terug nuchter!!!!! Bulllshitt!!!
Ik vertelde het dan aan collega's dat ik het er zo moeilijk mee had. Hun antwoord: Daar mag je niet over nadenken!
Oké dan, dan gaan we volgend jaar vakantiewerk doen in een fabriek!
Met citaat antwoorden
  #27  
Oud 2nd November 2008, 11:51
Annelies-Daelemans Annelies-Daelemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Schoten
Posts: 40
Ik zal nooit meerijden met een dronken bestuurder.

Ik heb al 2 maal vrienden van mij, die heel zat achter het stuur kropen, tegen een boom weten rijden. Ze zijn er gelukkig beiden heel goed uitgekomen, met weinig of geen blijvende letsels. Maar daar hebben ze wel een coma, en een hele lange revalidatie voor moeten ondergaan. Dat is het absoluut niet waard in mijn ogen.

Aangezien ik bijna nooit alcohol drink wil ik gerust de zatte mensen, die niet meer in staat zijn om zelf te rijden naar huis brengen. Liever dat, dan dat ze een ongeval veroorzaken.
Je reactievermogen daalt sneller dan we denken wanneer we alcohol gedronken hebben. En dat reactievermogen heb je wel nodig om auto te rijden.
Met citaat antwoorden
  #28  
Oud 3rd November 2008, 00:29
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
met een dronken chauffeur meerijde is het stomste dat je kan doen, als mijn chauffeur zat is bel ik wel een taxi het kost geld maar je geraakt veilig thuis. Je bent zelf verantwoordelijk als je met een dronken chauffeur meerijd denk ik dan.
Met citaat antwoorden
  #29  
Oud 3rd November 2008, 11:25
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Ikzelf heb nu al iets meer dan een jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit gereden als ik gedronken heb. Als ik met de auto rijd drink ik geen druppel alcohol ook al mag je volgens de wet wel iets drinken. Ik zal dan ook nooit met een dronken chauffeur meerijden!
Met citaat antwoorden
  #30  
Oud 4th November 2008, 20:58
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Als ik bob ben als we ergens naar toe rijden ben ik ook werkelijk bob. Misschien dat ik in het begin van de fuif wel is een kriekje drink maar daarna cola en dan gaat dat wel vindt ik.

Ik rijdt meesal ook wel met mijn vrienden mee (ieder om de beurt rijden zo blijft het eerlijk) maar als die er meer dan 2 op hebben, ge ik niet zeggen ik rijdt niet meer mee. Als ze nu straal bezopen zijn zeg ik dat wel. Maar als ze nog fatsoenlijk doen gaat dit meestal.

De meeste van mijn vrienden rijden niet roekeloos en denken ook aan hun medepassagiers en drinken daardoor niet te veel. En als je maar is 1 keer per maand moet rijden, valt dat ook heus wel mee en letten ze er rapper op dat je is niet drinkt tegenover dat je elke week moet rijden.

En anders een goede raad rij met de fiets!
Met citaat antwoorden
  #31  
Oud 18th November 2008, 01:01
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Een beetje laat dat ik hier nu nog op reageer, maar ik moet m'n weg nog wat zoeken op het forum, en kom daarom soms 'eeuwenoude', maar toch interessante artikels tegen!

Als ik uitga, hebben m'n ouders me altijd gezegd: 'je moet zien dat je er geraakt, en dat je ook veilig terug thuis geraakt, wie uit wil gaan, moet z'n plan kunnen trekken, maar we willen niet dat je alleen fietst.'
Daarom ging ik vroeger enkel uit in het plaatselijke jeugdhuis. Dit wil niet zeggen dat het daardoor een minder gekke boel werd! Jonge vriendinnen die in een jeugdhuis met relatief goedkope drankjes zijn, kunnen zich ook behoorlijk tipsy drinken...
Ik ben echter nog nooit zo zat geweest, dat ik er achteraf de gevolgen van moest dragen!!

Ondertussen hebben een aantal vrienden wel een rijbewijs en een aantal van hun zijn ook steeds bereid om te rijden.
ALs ik met vriendinnen iets ga drinken, rijd ik meestal zelf. In dat geval drink ik 1 drankje.

Ik zou nooit meerijden met iemand die dronken is. Een vriend van mij gaat altijd regelrecht naar de toog, als we ergens aankomen. Dan drinkt hij 1 of 2 drankjes, echt helemaal in't begin van de avond. Nadien schakelt hij over op water/cola/redbull. Daar heb ik geen schrik van, maar da's temeer omdat ik hem vertrouw..
Vaak zijn we op stap met 2 auto's, maar ik weet op voorhand dat ik nooit van m'n leven met die andere zal meerijden!! Die houdt zich niet echt in bij het drinken, en tot hiertoe is er nog niets gebeurd, maar ze kunnen niet altijd geluk hebben...

Zat achter een stuur kruipen, is gewoonweg onverantwoord!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.