actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd March 2013, 09:37
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Bv's zijn het beu

Bron: 03/3/2013 10:05 | Door Peter De Smedt, www.showbizzsite.be

Bv's zijn het beu
Walter Baele doet oproep naar leerkrachten.

Misschien heb jij het tijdens je schooltijd ook wel eens moeten doen: "een bv interviewen". Uitdagend en eens je een bekend slachtoffer gevonden hebt je hoofd breken over de vragen die je haar of hem gaat stellen.
Maar die bv’s zijn al die vragen van studenten beu lezen we in Het Laatste Nieuws. Niet dat ze iets tegen studenten hebben maar bv’s zoals Walter Baele, Lieven Scheire en Karl Vannieuwkerke krijgen iedere week een pak aanvragen binnen. Vannieuwkerke spant de kroon in Het Laatste Nieuws. Hij krijgt 15 aanvragen per week binnen. Walter Baele moet met 5 aanvragen tevreden zijn, Lieven Scheire krijgt er 4 per week.

Walter deed een oproep in het programma van Jan Hautekiet op Radio 1 om bv’s gerust te laten. Hautekiet verstuurde nadien de tweet "Walter Baele doet oproep aan alle leerkrachten: "Stop met de jaarlijks terugkerende debiele opdracht ’Interview een BV’" #hautekiet". Baele vraagt zich af wat een bv interessanter maakt dan bijvoorbeeld de lokale brandweerman.

De tweet viel meteen in de smaak bij heel wat bv’s zoals An Lemmens, Tom Dice, Lieven Scheire, Sean D’hondt en vele anderen. Ook zij krijgen veel te vaak de vraag of ze een interview in functie van een schoolopdracht willen geven. Een aantal scholen liet al weten dat ze de opdracht van de takenlijst geschrapt hebben of dat nog zullen doen.

Mening: Ik moet me aansluiten bij de bv’s, ook al wens ik er nooit eentje te worden. Ik kan me voorstellen dat je als bv genoeg hebt aan de boulevardbladen en andere pers, laat staan dat je deel moet nemen aan schooltaken. Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is van zulke taken, laat staan het niveau van het opgelegde interview.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd March 2013, 17:50
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Bv's zijn het beu

Heel wat bv's hebben een lange weg moeten afleggen om het te maken in de showbizz. Ze hebben gekozen voor een leven vol ambitie. Bij deze keuze wisten ze ook dat ze populair gingen worden en (veel) fans gingen hebben. Als leerling uit het secundair onderwijs geniet je van het moment om zo'n bekende Vlaming te ontmoeten. Dat interview kan voor de leerlingen heel betekenisvol zijn. Wat is dat uurtje per dag of per week dat je als bv moet besteden aan het beantwoorden van de mails van de fans? Toch een kleinigheid, niet?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd March 2013, 23:34
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Dit vind ik kleinzielig van de betreffende BV's, ze zijn bekend, zo'n dingen kunnen ze verwachten. Ik begrijp dat ze niet op iedere aanvraag in kunnen gaan en dat het soms wel vervelend is, maar om daar nu over te gaan "tweeten" en oproepen te gaan doen om ermee te stoppen is bekrompen. Laten we ze anders gewoon allemaal met rust laten, ik zal de pers ook oproepen om hen met rust te laten. Eens kijken of er nog zoveel bekende Vlamingen overeind blijven. Het ergste vind ik nog dat zo'n oproep redelijk wat gehoord krijgt van andere BV's. Als 5 aanvragen per week op de tweede plaats staat, vind ik dit bijzonder weinig. Ze zouden blij moeten zijn met de aandacht en de gratis publiciteit die ze krijgen.
Om het met de woorden van Berlusconi te zeggen: There's no such thing as bad publicity.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.