actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2013, 14:13
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
81 lijken raken maar niet geïdentificeerd

Van alle lijken die de federale politie de afgelopen 17 jaar heeft gevonden, zijn er nog altijd 81 niet geïdentificeerd. Het gaat om lichamen die niet aan een verdwenen persoon gelinkt kunnen worden, omdat er te weinig details bekend zijn.
De politie kon de voorbije twee decennia 768 gevonden lijken identificeren. Maar van 81 lichamen is nog altijd niet bekend wie de overleden persoon is.

Volgens Alain Remue (foto) van de Cel Vermiste Personen moet er daarom dringend werk worden gemaakt van een betere DNA-bepaling. "Ik ben ervan overtuigd, mochten we systematisch voor elke onrustwekkend vermiste persoon die we niet onmiddellijk vinden, DNA kunnen bepalen, en van elk stoffelijk overschot dat ergens gevonden wordt in de mate van het mogelijke DNA kunnen bepalen, we het cijfer van 81 zeker naar beneden kunnen krijgen."

"Dat zijn toch heel wat mensen die ergens waarschijnlijk door iemand gemist worden en van wie wij niet weten wie ze zijn", voegt hij eraan toe.

Bron : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...personen_lijken

Mening :
Ik vind het erg jammer dat er zoveel lijken niet geïdentificeerd geraken. Deze mensen hebben ook een bestaan gekend, verdienen dus ook een mooi afscheid zoals iedereen dat krijgt. Ze worden bovendien ergens gemist, het moet verschrikkelijk zijn voor de familie van deze personen. Ergens begrijp ik niet dat er zoveel lijken niet geïdentificeerd geraken, in deze tijd zou ik verwachten dat er voldoende wetenschappers zijn die het DNA van deze lijken kunnen bepalen. Hopelijk zal dit probleem snel opgelost geraken door de mensen van Cel Vermiste personen. Waardoor de familie van deze personen toch een waardig afscheid kunnen nemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th February 2013, 19:44
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Als ik op het internet de foto's bij dit artikel bekijk, zijn de ongeïdentificeerde lijken mensen met een gezicht. Er zou toch een manier moeten zijn om deze gezichten, bijvoorbeeld via een oproep in kranten, een naam te geven. Misschien herkent iemand deze personen wel en zo kan de politie geholpen worden bij het identificeren van de lijken.
Meer toespitsen op DNA-onderzoek zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Maar indien de lijken in hun laatste levensjaren alleen waren, zal hun verdwijning niemand opvallen. Als het lijk dan gevonden wordt, zal er geen DNA beschikbaar zijn.
In ieder geval moet er iets gebeuren. Het is een trieste gedachte dat iemand sterft zonder dat iemand er weet van heeft.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th February 2013, 11:14
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Het is zeer schrijnend.. Ik voel me altijd een beetje droevig als ik er over nadenk hoeveel mensen er alleen zijn op deze wereld en door niemand gemist worden.
Hoewel het ook kan zijn dat ze wel gemist worden, maar dat de politie door het tekort aan een identificatiebewijs de familie niet op de hoogte kan stellen. Ik denk dat de politie er in elk geval al veel aan doet om de mensen toch te kunnen plaatsen. Ze hebben al affiches geplaatst met de foto's van de mensen op, maar natuurlijk kan er altijd nog meer gedaan worden. Hoewel er natuurlijk ook prioriteiten gesteld moeten worden voor de acties die de politie ondernemen. Na een maand krijgen de onbekenden ook een begrafenis, en dan wordt het al moeilijker om de persoon nog te identificeren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th February 2013, 14:45
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Dit nieuws heb ik gisteren ook op het nieuws gehoord. Alain Remue haalt als mogelijke verklaring ook aan dat het aantal illegalen in ons land gestegen is. Ze zijn bang om ongevallen of overlijdens bij de politie te melden, uit angst om opgepakt te worden.
Jazeker, die illegalen zijn illegaal in ons land en hebben dus alle reden om bang te zijn. Toch vind ik het ook schrijnend. Illegalen zijn ook mensen, die dus op een menswaardige manier behandeld moeten worden.
"Mensen raken vermist, maar worden niet gemist." zei mr. Remue ook nog. Een zeer treffende uitspraak vind ik. Iedereen hoopt toch dat als hij vermist raakt, dat er mensen naar hem zoeken? Ik alvast wel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.