actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 12:38
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Nog meer alcoholcontroles dankzij analyse lucht in wagen

Tijdens de komende BOB-campagne wil de politie zeker 200.000 bestuurders controleren op het rijden onder invloed. De BOB-campagne loopt van 2 december tot 15 januari. Opmerkelijk: meer en meer politiezones gebruiken een toestel dat de lucht in het voertuig analyseert en binnen de 15 seconden aangeeft of iemand in de wagen onder invloed is van alcohol.

Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom toonde zich vol vertrouwen dat de doelstelling wordt gehaald, zeker nu er door steeds meer politiezones samplingtoestellen worden gebruikt. Dat toestel analyseert de lucht in het voertuig en geeft binnen de 15 seconden een eerste indicatie of iemand al dan niet onder invloed is van alcohol. Het samplingtoestel maakt het mogelijk met hetzelfde aantal manschappen binnen hetzelfde tijdsbestek meer personen te controleren.

De BOB-campgane loopt dit jaar onder de slogan 'Nog een reden om BOB te zijn'. 'BOB is in de eerste plaats diegene die niet drinkt als hij nog moet rijden, maar er zijn nog redenen om BOB te zijn, zoals het niet naar huis moeten rijden via sluipwegen', klinkt het.

De doestelling is bovendien een stuk ambitieuzer dan vorig jaar toen er nog gemikt werd op 180.000 controles.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111124_060

Eigen mening:
Ik vind het jammer dat in dit artikel niet meer uitleg staat. Alcoholcontroles zijn goed en noodzakelijk. Zeker tijdens de eindejaarsperiode.
Al vraag ik mij wel af hoe ze de nieuwe methode gaan toepassen. Wanneer er in de auto geen alcohol lucht hangt gaan ze deze laten doorrijden of hoe kan ik dit mij voorstellen? Hier moet dan toch ook rekening gehouden worden met het aantal passagiers. Als er quasi geen alcohol lucht hangt, je met 4 passagiers zit en je naar de MC Donalds bent geweest, dan kan de bestuurder toch ook nog gedronken hebben. Hoe gaat het de alcohol geur kunnen onderscheiden van andere geuren?
Veel vragen bij dit artikel dus. Ik wil het eerst wel eens een keertje zien voor ik hier verder mijn mening over vorm. Voorlopig ben ik er dus nog niet uit..
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..

Laatst aangepast door Sabrina : 24th November 2011 om 12:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.