actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2009, 22:14
Jarrik.Fransen Jarrik.Fransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 69
Doodstraf gevraagd voor verdachten

Doodstraf gevraagd voor verdachten

De Amerikaanse minister van Justitie Eric Holder heeft aangekondigd dat hij de doodstraf zal vragen voor de vermoedelijke hoofdverdachten van de terreuraanslagen van 11 september 2001. De verdachten zullen voor een burgerlijke rechtbank in New York verschijnen.

Samen met Khalid Sjeikh Mohammed (foto), het vermoedelijke brein achter de aanslagen, zullen nog vier andere beklaagden voor de rechter verschijnen. Het ministerie van Justitie heeft beslist dat het proces niet ver van de plaats waar eens de Twin Towers van het World Trade Center stonden, gevoerd zal worden. Bij de aanslag op de torens alleen al kwamen ongeveer 2.600 mensen om het leven.

De vijf verdachte terroristen worden momenteel vastgehouden in de gevangenis van Guantanamo. Volgens eerdere plannen zou de groep terechtstaan voor een omstreden militaire rechtbank die speciaal voor de beoordeling van de gevangenen in het kamp was opgericht. Maar de regering-Obama kiest voor een andere aanpak dan de voormalige president George Bush. De Amerikaanse president Barack Obama is er zeker van dat het proces volgens de strengste rechtsprincipes zal verlopen.

Eric Holder -de minister van Justitie- heeft verklaard dat hij zal aandringen op de doodstraf voor de verdachten. "Ik zal aan de openbare aanklagers de opdracht geven om de doodstraf voor de samenzweerders te eisen", zei hij aan journalisten.

Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...Proces_9%252F11

Mening:
Persoonlijk vind ik dat mensen die zo een 'misdaad' begaan hebben, niets beter verdienen! Door deze 'terroristen' zijn een massa onschuldige mensen voorgoed vanuit ons midden, terwijl ze niets of niemand iets misdaan hadden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2009, 21:55
Tom.Nooytens Tom.Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 29
Ik vind zelfs dat de doodstraf nog niet erg genoeg is! Maar er is nu eenmaal niets erger. Hoeveel onschuldige mensen hebben zij niet van het leven berooft? Zij waren daar gewoon aan het werken of kindjes zaten gewoon in de crèche. Zij zijn door het protest van sommige mensen tegen de dominantie van Amerika gestorven. Als terroristen mensen van het leven beroven dan mag men dat evengoed bij de terroristen zelf doen. Dan kunnen ze niemand meer lastig vallen. Plus ze hebben Amerika zwaar beledigd en in hun eer geraakt.
Het mag echter wel pas beslist worden als men 100% zeker is dat zij het hebben gedaan. Het zou erg zijn mensen te liquideren die niets met de zaak te maken hebben. Een goed onderzoek is dus wel nodig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th November 2009, 17:48
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Volgens mij betekent 'verdacht' niet hetzelfde als schuldig. Het is afschuwelijk wat er gebeurt is. Toch is zekerheid in zulke zaken belangrijk. Ik zou niet op men geweten willen hebben dat ik een onschuldige 'verdachte' tot doodstraf veroordeel.

Hopelijk komt er meer duidelijkheid in de zaak zodat de daders snel hun gepaste straf krijgen. Doodstraf is volgens mij een uitvlucht maar ik denk dat er echter geen toepasselijke straf is voor zulke misdaden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th November 2009, 21:54
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Een goed onderzoek is inderdaad belangrijk want de doodstraf krijgen is het ergste wat er kan gebeuren en als dit onterecht is vind ik dit al bijna even afschuwelijk.

Als er zekerheid is over de terroristen moeten ze zo snel mogelijk handelen!
'Want onkruid vergaat niet'
En in mijn ogen is onkruid nog een mooi woord..
Spijtig dat we deze mensen niet van een gebouw mogen gooien net zoals vele andere mensen moesten sterven,sterven in een brand, of verpletterd worden.

Ik weet dat mijn meining hierover wat extreem is maar wat daar gebeurde is nog veel erger.
Spijtig dat de doodstraf redelijk snel verloopt want ik vind dat de schuldige mensen hiervoor lang moeten lijden..
Maar als de doodstraf op de juiste mensen wordt toegepast zal dit al een heel goede zaak zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.