actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2009, 00:28
Stef De Loose Stef De Loose is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Balen
Posts: 7
Topmodel bedreigd omdat ze meisjes te dik vindt

In de talentenjacht Benelux' next top model kregen twee jonge meisjes te horen dat ze te dik waren. De Vlaamse Maxime van Steenvoort had van een aantal Amerikaanse modellenbureaus gehoord dat ze iets aan haar heupen moest doen. Een Nederlands meisje kreeg van stilist Bastiaan van Schaik te horen 'dat ze een leuk plus size model zou zijn'. Presentatrice en voormalig topmodel Daphne Deckers herhaalde tegenover de kandidate 'dat ze écht aan haar lijf moest gaan werken'. Dat terwijl Rosalinde 1,81 meter is en maat 36 heeft.

Daphne Deckers had al eerder in interviews gezegd dat ze de beroering rond gewicht niet begrijpt. 'In plaats van op die dunne modellen te focussen, zouden we ons beter zorgen maken over al die mensen die te dik zijn: dat is een veel groter probleem.' De stilist zegt dat de meisjes niet te dik zijn, maar niet goed in vorm. 'Ze moeten goed eten en sporten om in de internationale maten te passen.'

In Nederland krijgen Daphne Deckers en stilist Bastiaan van Schaik bakken kritiek over zich heen. Deckers wordt zelfs uitgescholden en bedreigd op Hyves, een Nederlandse website waar mensen hun sociale netwerk onderhouden. 'Ik word ondersteboven gescholden op die website', zegt Deckers. 'Alsof ik een aanslag heb gepleegd.'

De geviseerde meisjes zouden na de kritiek twee keer per dag trainen en drie centimeter aan de heupen hebben verloren. Gisteren liet het Amerikaanse ex-topmodel Cindy Crawford (43) in het Duitse blad Bunte optekenen dat ze vandaag nooit een topmodel had kunnen zijn. 'Ik zie er te gezond uit. Mijn borsten zijn te groot, mijn benen te normaal en mijn armen te gespierd voor de catwalk.'
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2009, 00:32
Stef De Loose Stef De Loose is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Balen
Posts: 7
Ik vindt dit in een woord quatch!
Waarom moet iedereen op die catwalk zo dun zijn dat je de beenderen kunt zien.
ze zijn allemaal uitgemergeld en hebben geen vrouwelijke vormen meer.
Is dit dan het ideale lichaam? ik dacht het niet.
en het erge is dat de meeste vrouwen dan ook nog naar dit "perfecte" lichaam toe streven. Daardoor krijgen we van die uitspraken zoals " ik ben te dik" terwijl ze echt mager zijn.
dus ik zeg stop met die onzin en laat iedereen zijn zoals ze zijn...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2009, 14:28
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Waar gaat het naar toe met onze wereld?

Ik vind dat ze dergelijke mensen voor de rechtbank moeten halen.
De modewereld is echt zielig!
Overlaatst ging ik naar Maasmechelen om te winkelen en kwam terecht
in de winkel van Miss Sixty. Ik zag daar een mooie broek en wou hem wel
eens passen. Jammer genoeg zat mijn maat er niet tussen. De winkeldame
kwam op me af en vroeg of ze me kon helpen. Toen ik zei dat ik dacht maatje
30 te hebben zei ze me: Sorry maar maatje 29 is écht het gróótste dat we hebben.
Ik ben niet mager maar ook niet dik vind ik. Maar dan vraag ik me af hoe meer
als de helft van de bevolking zich kleed?!

Ze zouden beter modeshows maken met normale mensen i.p.v. meisjes die op
wandelende takjes lijken. En kleren maken met gewone maten!
Want dit is gewoonweg belachelijk!
Het belangrijkste is dat je je goed voelt in je vel en gelukkig bent!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st October 2009, 14:58
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Op de dag van vandaag zijn er haast geen 'gezonde' topmodellen meer te vinden. Ze zijn allemaal ziekelijk mager en hongeren zich allemaal uit!
Zo'n artikels vind je wekelijks terug in de welgekende "roddelblaadjes", maar er zal allicht een beetje waarheid inzitten!
Dit heeft grote gevolgen voor de jongeren bij ons, die zich voortdurend spiegelen aan de zieke beelden van de magere topmodellen...
Zoals Jente zegt: er zijn steeds meer winkels waar de maatjes kleiner en kleiner worden. Binnenkort moeten de "normaal gevormde mensen" naar winkels met "grote maten" om nog gepaste kleding te vinden, dit kan toch zo niet verder?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.