actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2014, 17:28
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Het verschil tussen ‘Fuck the poor’ en ‘Help the poor’

De Londense liefdadigheidsorganisatie The Pilion Trust probeert ons met een controversieel spotje een geweten te schoppen.

In het spotje zien we iemand over straat lopen met de boodschap ‘Fuck the poor’. Hij wordt door allerlei passanten aangesproken over die aanstootgevende boodschap. Maar wanneer hij even later met een bord ‘Help the poor’ en een collectebus door dezelfde straat loopt, blijft reactie van de passanten uit.
'We weten dat jullie om hen geven’, klinkt het in het spotje. ‘Geef aub genoeg om hen om te geven’.
The Pilion Trust ziet net als andere liefdadigheidsorganisaties het aantal giften en subsidies steeds sterker teruglopen.

http://www.youtube.com/watch?v=eBuC_0-d-9Y

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140409_01061333
Mening:
De eerste keer dat ik dit filmpje zag verschijnen dacht ik dat het weer een stomme reclamestunt was. Even later dacht ik 'Ik zal het toch maar eens bekijken', dus ik klikte op de link. Het filmpje verbaasde me dat mensen wel op 'Fuck the poor' reageren in plaats van op 'Help the poor'. Wat ze zeggen is juist, we weten dat iedereen om de armen geeft maar niemand laat het zien. Ik vind dat dit mensen moet laten inzien dat ze meer uit hun eigen moeten laten zien dat ze om de armen geven. Niet wanneer er iemand op straat gaat rondlopen met een bord en deze mensen te beledigen, om zo reacties uit te lokken. Het is een zeer goede stunt van The Pilion Trust, dit spreekt zeker aan bij de meeste mensen en laat ze eens nadenken!

Laatst aangepast door L*ze. Verhaegen : 9th April 2014 om 17:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.