actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st April 2014, 14:07
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Meisje (16) slacht beste vriendin af om naaktfoto op Facebook

Meisje (16) slacht beste vriendin af om naaktfoto op Facebook
Door: redactie
1/04/14 - 08u12 Bron: news.com.au
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-Facebook.dhtml

Een 'Facebookrel' is uitgedraaid op een drama in Mexico. Een meisje van zestien vermoordde haar beste vriendin. Ze maakte haar af met 65 messteken. Aanleiding voor de brutale moord was een naaktfoto op de sociaalnetwerksite.
Erandy Elizabeth Gutierrez en Anel Baez waren de beste vriendinnen. Ze deelden alles op Facebook en poseerden regelmatig samen op de socialnetwerksite. Tot Baez plots een naaktfoto van beiden op Facebook zette. Gutierrez werd razend en schreeuwde uit dat ze haar hartsvriendin nog "voor het einde van het jaar zou begraven". Ze gaf ook lucht aan haar woede op Twitter. 'Het lijkt wel alsof ik kalm ben maar in mijn hoofd heb ik jou al drie keer vermoord', luidde het in een rechtstreekse tweet aan Baez.

Baez nam het dreigement niet ernstig, ook niet toen ze nog eens te horen kreeg dat ze het einde van het jaar niet zou halen. Het was Gutierrez menens. Baez wou het bijleggen en nodigde haar vriendin bij haar thuis uit in Guamuchil. Gutierrez ging maar al te graag in op de uitnodiging. Aangekomen bij haar vriendin vroeg Gutierrez of ze even naar het toilet mocht. Dat kon maar ze ging even snel naar de keuken waar ze een mes haalde waarmee ze Baez te lijf ging. Ze stak haar vriendin 65 keer in de rug.

Gutierrez vluchtte na haar brutale moord en ging uithuilen bij vrienden. Ze deed alsof haar neus bloedde en daagde op voor de begrafenis van haar hartsvriendin. De politie wist intussen beter en pakte haar tijdens de begrafenisplechtigheid op. Als de 16-jarige veroordeeld wordt voor moord dan hangt haar een gevangenisstraf van zeven jaar boven het hoofd. Dat is de maximumstraf voor een moord gepleegd door een minderjarige.

Eigen mening: Dit vind ik een enorm schokkend verhaal. Ik zou denken dat er een vete ontstaat tussen de twee vriendinnen maar dat uiteindelijk wel een oplossing komt om het bij te leggen. Uiteraard schaadt een naaktfoto het zelfvertrouwen enorm. De gevolgen dat zo'n naaktfoto heeft zijn grenzeloos. Via sociale media heeft iedereen die je kent (en zelfs mensen die je niet echt of zelfs totaal niet kent) meteen toegang tot die foto. Gutierrez, het meisje dat de foto gepost heeft, heeft in mijn ogen ook een enorme fout begaan. Foto's met zulke inhoud publiceer je niet zonder de toestemming van de betrekkende personen. Baez heeft ook wel de fout gemaakt om toe te staan dat zulke foto's van haar getrokken werden door haar vriendin. Hoe goed je relatie ook met iemand is er kan altijd iets gebeuren waardoor de andere persoon wraak wilt nemen. Of het nu gaat over een vriendin of een lief. Ook al vertrouw je elkaar volledig, toch is het niet verstandig om naaktfoto's met elkaar uit te wisselen. In het kort: Beide hebben een fout gemaakt, door de foto te laten nemen en door de foto publiek te posten op sociale media. De gevolgen van deze daad zullen zich voor altijd blijven afspelen. Uiteraard is het wel een overdreven reactie om je vriendin te doden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st April 2014, 15:37
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Ik ben het helemaal eens met de mening van Jochim. Dit voorval maakt weer eens duidelijk hoe 'n grote impact het internet (sociale media) kan hebben. Ook het aspect 'vertrouwen in andere personen' komt hier aan bod, zoals Jochim reeds aanhaalde, kan je vaak niet inschatten hoe je relatie met iemand gaat aflopen. Goed uitkijken en niet te impulsieve activiteiten doen is dus de boodschap!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.