actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2007, 20:06
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Venezuela uit IMF en Wereldbank

Ge moet het als land toch maar durven. Het IMF is echt geen doetje, denk ik dan. Ik begrijp de actie enigszins, maar ik denk niet er op deze manier veel verandert aan wat IMF en Wereldbank doen.
---------------------------------------------------------------------
Venezuela trekt zich terug IMF en Wereldbank
CARACAS - De Venezolaanse president Hugo Chavez maakte maandag zijn beslissing bekend om Venezuela terug te trekken uit de Wereldbank en het Internationaal Monetair Fonds. Hij beschouwt beide instellingen als 'mechanismen van het imperialisme' die als doel hebben om arme landen uit te buiten.

,,Ik verkondig de uittreding uit de Wereldbank en het Internationaal Monetair Fonds aan. Zij moeten ons het geld teruggeven'', verklaarde Chavez in een mededeling op de nationale televisie.

,,Het is beter dat wij ons terugtrekken alvorens zij ons plunderen'', voegde de Venezolaanse president eraan toe ter gelegenheid van de feestdag van de arbeid.

Kort geleden loste Venezuela reeds al zijn schulden aan de Wereldbank vervroegd af. Bij het IMF heeft het land al sinds kort nadat Chavez in 1999 voor het eerst president werd geen schulden meer. Eind vorig jaar sloot het IMF zijn kantoren in Venezuela.

Bron: www.standaard.be , dinsdag 1 mei 2007.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.