actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th September 2013, 21:06
s*eben.wouters s*eben.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 49
Belgen kopen minder eten

Videofragment: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130918_00748138
Bron: VRT
Samenvatting:
Uit onderzoek blijkt dat de Vlaming 1 procent minder voedsel koopt. We zijn dus zuiniger geworden.

Mening:
Ik kan het goed geloven dat we zuiniger geworden zijn en de crisis ons parten speelt. We zijn zuiniger in de aankoop van voedsel, maar daarom eten we niet minder. Een verklaring hiervoor kan volgens mij zijn dat we gewoon minder overschotten weggooien. We houden sneller iets bij om het later nog eens op te warmen. We hoeven dan minder nieuwe en verse producten aan te kopen en besparen op die manier. Gezonder is het dus niet.

We kopen ook maar 1 procent minder voedsel. Een kleine vermindering, die volgens mij amper merkbaar is.
__________________
Wat men moet leren doen, leert men door het te doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2013, 13:29
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik vind het normaal dat mensen gaan besparen tijdens moeilijke tijden. Toch hebben wij tijdens de lessen economie geleerd dat dit juist niet mag, maar hier gaat het nu niet over. Ik snap het dus wel dat mensen als reflex op de crisis gaan besparen, toch denk ik dat de mensen niet moeten besparen op eten. We moeten gewoon minder eten weggooien, zuiniger met ons eten omgaan. Als we dan echt op inkomsten willen besparen, bespaar dan op goederen die je niet noodzakelijk nodig hebt. Sommige gezinnen verkiezen luxe boven behoefte, zo moet het ook niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.