actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2013, 11:01
Wannes.Daems Wannes.Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 32
Verkrachter (18) van bejaarde vrouw was nog maar net vrij

Verkrachter (18) van bejaarde vrouw was nog maar net vrij

De 18-jarige jongen die op het kerkhof van Veurne een 87-jarige vrouw verkrachtte, was nog maar net op vrije voeten. De dader van Kameroense afkomst was niet aan zijn proefstuk toe en werd al twee keer eerder veroordeeld voor aanrandingen, schrijft Het Nieuwsblad.

Enkele jaren geleden probeerde hij een arts te verkrachten in de jeugdinstelling waar hij verbleef. Hij werd overgebracht naar een gesloten instelling, waar hij begin dit jaar vrijkwam. Een tijdje later verkrachtte hij een vrouw bij haar thuis.

De rechter veroordeelde hem deze keer tot drie jaar cel, waarvan twee jaar met uitstel. Anderhalve maand geleden kwam hij- na acht maanden- opnieuw vrij onder strikte voorwaarden. Amper vijf weken later verkrachtte hij de hoogbejaarde weduwe op het kerkhof in Veurne.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-net-vrij.dhtml

Verantwoording: Dit artikel is niet echt maatschappelijk relevant maar ik wil het toch even toelichten. Het gaat hier om toch wel een enorm zieke verkrachting. Een 18-jarige jongen die een vrouw van 87 verkracht. Waar gaat de maatschappij naar toe vraag ik mij dan af. Dat vrouwtje moet haar laatste levensjaren traumatisch doorbrengen. De jongeman had al eerder een vrouw verkracht. Hij heeft hiervoor maar een jaar effectief in de cel gezeten. Ik snap het juridisch systeem echt niet. Het slachtoffer van een verkrachting is voor heel het leven getekend en de dader komt vrij na een jaartje en kan opnieuw beginnen met verkrachten. Ik zie de logica er niet van in ...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2013, 12:30
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Het systeem zit inderdaad niet helemaal juist in elkaar. Hem langer opsluiten zou echter geen zin hebben. Komt hij dan vrij, zal hij het waarschijnlijk opnieuw doen. Het is duidelijk dat deze persoon psychische problemen heeft. Een 'gezond' - onder het mom dat we allemaal wel minstens 1 vijs missen - persoon doet zoiets niet. Daarom lijkt het mij noodzakelijk om deze persoon gedurende lange tijd - langer dan een jaar dus - intensief psychologisch te begeleiden. Deze persoon heeft hulp nodig en kan z'n 'probleem' niet alleen aan. Simpelweg langer opsluiten heeft dus, naar mijn mening,weinig zin.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.