actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Islam
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 09:15
Niels.D*witte Niels.D*witte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Retie
Posts: 47
Wapenstilstand van 72 uur in Jemen vanaf donderdag

De Jemenitische president Abdrabbuh Mansour Hadi is akkoord gegaaan met een nieuwe wapenstilstand van 72 uur in zijn land, met de mogelijkheid tot een verlenging. Dat melden de Verenigde Naties en de Jemenitische minister van Buitenlandse Zaken.

De wapenstilstand gaat in vanaf woensdag 19 oktober om 23.59 uur, aldus speciaal VN-gezant voor Jemen Ismail Ould Sheikh Ahmed op Twitter. Alle partijen hebben bevestigd dat ze zich aan het staakt-het-vuren zullen houden, aldus Ahmed nog.

De wapenstilstand van 72 uur kan mogelijk verlengd worden. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Abdel-Malek al-Mekhlafi zal dat enkel gebeuren wanneer de Houthi-rebellen zich houden aan de stopzetting van de vijandelijkheden, schrijft de BBC.

Staakt-het-vuren
Zondag riepen de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en de Verenigde Naties de Jemenitische regering en de sjiitische Houthi-rebellen nog op tot de instelling van het staakt-het-vuren in Jemen.

Saoedi-Arabië en acht andere Arabische landen voeren sinds 26 maart 2015 in Jemen luchtaanvallen uit op sjiitische Houthi-milities, die de soennitische president Abed Rabbo Mansur Hadi hadden verjaagd en grote delen van het land in handen hadden gekregen. De oorlog in het straatarme Jemen heeft sinds maart 2015 al aan bijna 6.900 mensen het leven gekost. Dat blijkt uit cijfers van de VN.

Bron:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...donderdag.dhtml

Eigen mening: Ik denk dat dit een goede invloed gaat hebben voor het land Jemen. Het gaat er de laatste tijd niet goed met het vele geweld dat er in het land aanwezig is. Ik vind dat je met geweld geen problemen oplost. Dat doe je op een andere manier. Ook onschuldige mensen zijn hier slachtoffer van. Daarom vind ik het goed dat ze dit gaan doen. Misschien is 72 uur zelfs te kort maar ik hoop dat dit al een begin is van een leven zonder geweld in Jemen. Natuurlijk is dit probleem niet zomaar opgelost. Daarom hoop ik dat ze stap voor stap tot een oplossing kunnen komen.

Datum: 18/10/2016
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.