actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2013, 22:18
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Wat bedreigt onze gezondheid?

Wat bedreigt onze gezondheid?

Het risico op vroegtijdige sterfte door een verkeersongeval is 10 keer kleiner dan het risico te overlijden aan de gevolgen van te weinig lichaamsbeweging. Roken is dubbel zo bedreigend als een dieet met te weinig groenten en fruit.
Hoge bloeddruk, te veel cholesterol, roken en zwaarlijvigheid vormen veruit de grootste bedreigingen voor de gezondheid. Oorlog, medische complicaties en kraambedsterfte moeten we daarentegen het minst vrezen.
Britse onderzoekers brachten alle risicofactoren voor sterfte in de huidige Britse volwassen populatie in beeld. Dat beeld geeft in één opslag een idee welke risico's het zwaarst doorwegen.
Welke impact combinaties van factoren hebben, bijvoorbeeld roken en inactiviteit, maakt deze voorstelling niet duidelijk.
Deze voorstelling heeft betrekking op de Britse bevolking en geldt in grote lijnen voor de hele Westerse samenleving.
Risicofactoren:
1. Hoge bloeddruk
2. Roken
3. Hoge cholesterol
4. Zwaarlijvigheid
5. Te weinig groenten en fruit
6. Fysieke inactiviteit
7. Alcohol
8. Infecties
9. Andere ongevallen
10. Verkeersongevallen
11. Illegale drugs
12. Moord
13. Medische complicaties
14. Zwangerschap en geboorte
15. Oorlog

Bron: http://www.knack.be/nieuws/gezondhe...mal-117278.html
Datum: 27/11/2013 om 16u29


Mening

De menselijke gezondheid. Dit is een veelbesproken onderwerp. Hier zijn ook veel theorieën over. Wat is gezond en wat is niet gezond? Is iemand die weinig fruit eet altijd ongezond? Hebben zware mensen altijd een lagere levensverwachting dan andere mensen? Zo zou ik nog enkele regels kunnen doorgaan. Niemand is 100% zeker van wat HET slechtste en HET beste is voor de gezondheid. Alles hangt ook af van het individu zelf. Voor de ene persoon is het heel belangrijk om voldoende fruit te eten en veel water te drinken, een andere persoon heeft hier minder behoefte aan. Ik persoonlijk heb wel veel behoefte aan fruit (minstens 3 stukken per dag), maar ik sport heel weinig. Toch ben ik gezond, hoewel er beschreven staat dat iedereen voldoende moet sporten om gezond te zijn. Wat ik hierbij vooral wil aantonen is dat er verschillende combinaties mogelijk zijn bij elk individu die ertoe leiden dat personen met enkele slechte gewoonten, maar andere goede gewoonten, toch gezond kunnen zijn.

In dit artikel staat op nummer 1 van de risicofactoren ‘hoge bloeddruk’. Dit kan een gevolg zijn van slechte gewoonten (bijvoorbeeld veel zout eten), maar het kan ook aangeboren zijn. De meeste wetenschappers zijn het hier wel over eens. In nagenoeg elk artikel komt een hoge bloeddruk op de eerste plaats. Wat de rest van de lijst betreft moeten we zelf ook nadenken. Het kan goed zijn dat we een andere lijst (met een andere volgorde) vinden in een andere bron. Het belangrijkste is dat je zo gezond mogelijk probeert te leven en dit kan alleen door naar je eigen lichaam te luisteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.