actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2011, 19:54
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
Hackers binnengedrongen in Playstation-netwerk

Het Playstation-netwerk van de Japanse elektronicagigant Sony ligt al een week stil omdat hackers binnengedrongen zijn in het systeem. De persoonlijke gegevens van meer dan 77 miljoen gebruikers zijn gekraakt.

De spelconsoles worden met servers verbonden zodat online spelletjes spelen tegen elkaar mogelijk wordt. Nu zijn hackers er dus vandoor met de geboortedata, mailadressen en paswoorden van meer dan 77 miljoen gebruikers. Sony kan niet uitsluiten dat hackers ook aan kredietkaartgegevens zijn geraakt.

Uit veiligheidsoverwegingen heeft het bedrijf het netwerk volledig stilgelegd. Sony zegt dat het een grondig onderzoek voert en dat het tot nu toe nog geen enkele melding van kredietkaartfraude heeft gekregen. Toch adviseert het bedrijf de gebruikers om hun betalingsgegevens in de gaten te houden en hun paswoorden voor het netwerk te veranderen van zodra het kan. Wie zijn wachtwoord voor het netwerk ook elders gebruikt, kan dat ook best zo snel mogelijk veranderen.

Sony kan nog niet zeggen wanneer het netwerk opnieuw zal functioneren. Ook het muziekplatform Qriocity is offline gehaald.

Bron : deredactie.be 27/4/2011 http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...laystation_plat

Eigen mening : Dit gaat Sony zeker en vast een enorme opdoffer geven. Maar je kan het ze moeilijk kwalijk nemen. In onze digitale internet maatschappij is niets nog 100% veilig voor hackers. Iemand, of enkelen, zijn in het bezit van de gegevens van 77 miljoen mensen. Hoogstwaarschijnlijk ook zeer veel kredietkaart gegevens. En dat is echt geen leuke gedachte. Ik heb altijd gedacht dat je als particulier niet bang moest hebben. Maar in december 2010 zijn twee van mijn hotmail accounts gekraakt, en dit jaar kreeg ik een brief van de firma die zich bezig houdt met VISA, dat een buitenlandse database gekraakt was en dus derden mijn gegevens in handen hadden gekregen. Gelukkig werd mijn kaart op tijd gebklokkeerd, maar voor hetzelfde geld hadden ze de kaart leeggeplunderd. Let dus op met het internet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th April 2011, 11:32
Buts Tim Buts Tim is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Je moet inderdaad enorm oppassen met internet. Vroeger moesten ze al een bank of geldtransport overvallen om geld te bemachtigen. Maar nu dat alles digitaal is, zoals 'home banking' is elke computerexpert een mogelijk gevaar. Ze hebben er goed aan gedaan door alles te vernieuwen en moderniseren, maar sommige van die dingen staan nog niet voor 100% op punt vrees ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th May 2011, 08:14
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
De gevaren van het internet (en het online spelen van spelletjes) zijn groter dan sommige mensen beseffen, denk ik. Velen denken er niet bij na wanneer ze online gaan, dat hun gegevens zomaar beschikbaar zijn. In deze tijd moet je echt oppassen en zelfs wat achterdochtig zijn met het zomaar geven van persoonlijke gegevens. In deze tijd is het inderdaad erg simpel om geld te stelen. Als je iets van computers weet, hoef je volgens mij al niet zoveel te doen. Er zal we iets van beveiliging op zitten (mag ik hopen) maar blijkbaar is het toch niet zo'n opdracht om aan de gegevens van 77 miljoen mensen te geraken. Vandaar dat ik zeg dat we in deze digitale tijd heel hard moeten oppassen met wat we waar invullen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th May 2011, 09:43
thibaut.verrelst. thibaut.verrelst. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 58
Kleine update:

op 15 mei is het Sony Playstation netwerk weer opgestart.

op 19 mei werd het opnieuw gehackt.

Het verbaast me dat dit zo snel terug gebeuren kan. Neemt het bedrijf de bescherming van persoonlijke klantengegevens dan niet serieus, of kunnen hackers werkelijk overal binnen? Ik ken er helaas niets van, gelukkig, want mijn onwetendheid spaart me blijkbaar een hoop kopzorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.