actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2011, 12:42
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Gepeste jongen wordt held dankzij wraakactie

Gepeste jongen wordt held dankzij wraakactie

Al zijn hele leven wordt hij gepest omdat hij te dik is, maar dankzij een videofilmpje is de Australische tiener Casey Heynes een held geworden. De scholier was het getreiter van een medeleerling zo beu, dat hij de pestkop met een indrukwekkend worstelmanoeuvre op zijn plaats zette.

Het incident werd stiekem gefilmd met een gsm en verspreidde zich wereldwijd via de websites YouTube en Facebook. In het fragment van nauwelijks veertig seconden is te zien hoe Casey eerst een vuistslag in zijn gezicht krijgt en vervolgens de tweede aanval weet te pareren. Na wat plaagstootjes in de maagstreek besluit Casey terug te vechten.

Hij pakt zijn veel tengere uitdager op en smakt hem op de grond. Opmerkelijk is dat andere kinderen ongegeneerd toekijken en lachen, maar geen van hen grijpt in. De schooldirectie kon niet lachen met de wraakactie en schorste Casey (16) voor vier dagen. Of de pestkop die slachtoffer werd, gestraft werd voor zijn plaagstoten, is onduidelijk. Hij hield een gebroken kin, neus en oogkas over aan het incident.

Bron: De Standaard, vrijdag 18 maart 2011 Auteur: (dhs)

Eigen mening: Eerlijk gezegd, ben ik helemaal niet verbaasd als ik dit artikel lees en het filmpje bekijk. Het pesten op school is een groot probleem over de gehele wereld en toch wordt er nog maar weinig aan gedaan. Waarom ik dit denk? Omdat er maar geen einde aan komt. Pesten blijft bestaan en de gepesten worden precies maar niet effectief geholpen. Ja, je kan er mee praten, maar is dit echt hetgene dat helpt. Ik denk het niet. Door zo'n filmpjes als deze waarin de gespeste de pester eindelijk zelf eens aanpakt, kan je echt iets bereiken denk ik. Je moet aan de pesters laten zien, wat dit doet met de gespeste.

Het is misschien erg dat de gepeste de pester zo hard aanpakt, maar verdient hij het eigenlijk niet? Die jongen is het zo beu om gepest te worden, dat hij niet in staat is voor zijn eigen daden. Na een tijdje moet de gepeste zelf het heft in handen nemen, want niemand helpt hem effectief.

Het erge vind ik dan nog dat de gepeste jongen vier dagen geschorst is, omdat hij eens iets terugdoet, terwijl het waarschijnlijk niet de eerste keer is dat hij de klappen incasseert. Het is cru dat ik dit zeg, maar boontje komt om zijn loontje.

Het wordt tijd dat ze in alle scholen eens wat meer gaan werken rond pesten, want een projectje één maal per jaar, is niet effectief genoeg!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.