actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2011, 12:15
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
"Dit overschrijdt de grens van het toelaatbare"

"Ik vind het verschrikkelijk wat er gezegd is. Dit overschrijdt de grens van wat toelaatbaar is. Dit kan niet meer", reageert ontslagnemend premier Yves Leterme (CD&V) op het interview met de gewezen Brugse bisschop Roger Vangheluwe.

"Los van de conclusies van de parlementaire commissie naar seksueel misbruik denk ik dat de kerk haar verantwoordelijkheid moet nemen, dit kan zo niet verder", zei de premier voor aanvang van de ministerraad.

"Dit grenst aan het onwaarschijnlijke. Ik hoop dat er een reactie komt vanuit Rome, want dit is schadelijk, niet alleen voor de slachtoffers, maar ook voor het instituut als dusdanig", zei minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open VLD).

Ook vicepremier Joëlle Milquet (CDH) zag fragmenten van het interview en noemt de uitlatingen van Vangheluwe "betreurenswaardig en schokkend".

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...415_ReaxLeterme

Mijn mening:
Ik vind het goed dat er vrij direct uit de politiek reacties komen op de heisa rond Vangheluwe. Vorig jaar, toen het rond deze tijd bekend werd, is er niet zo heel veel politieke reactie gekomen. Natuurlijk zaten zij toen zelf ook in crisis, maar veel reactie kwam er niet. Dat nu zelfs premier Leterme de kerk oproept om in te grijpen, vind ik positief. De kerk is de enige instantie die Vangheluwe zwaar kan straffen, dus ik hoop ook dat zij dit effectief gaan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.