actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th March 2013, 14:50
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
"Dubbelen is tijd verliezen"

In Duitsland woedt een felle discussie over de afschaffing van het zittenblijven op scholen. De minister van Onderwijs in de dichtbevolkte deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen (NRW) vindt bijvoorbeeld dat het tijdverspilling is. De Westfälische Nachrichten bericht dat het zittenblijven zijn langst tijd in Duitsland gehad lijkt te hebben.

Voor zittenblijven is in het Duits een eufemisme: "een ereronde'', zoals ook het mooi klinkende doubleren wordt gebezigd. Maar het is volgens de voorzitter van de machtige onderwijsbond GEW Dorothea Schäfer "voor veel kinderen een nederlaag die niet tot een betere leermotivatie hoeft te leiden''.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/B...&utm_medium=RSS (geraadpleegd op 4/03/13)

Ik denk dat het dubbelen van een jaar niet louter negatief is. Zo'n jaar kan ervoor zorgen dat een ongemotiveerde jongere zich herpakt omdat hij gedwongen wordt om na te denken over zijn keuze (want vaak is er de keuze tussen zittenblijven of heroriënteren -"afzakken"). Deze keuze vind ik belangrijk, want als een leerling duidelijk de capaciteit heeft om te slagen, lijkt het me niet slim om een makkelijkere richting te gaan doen. In die studierichting hoeft de leerling gedurende de rest van zijn schoolcarrière zich niet in te zetten voor school, wat tot een grote teleurstelling kan leiden in het hoger onderwijs.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.