actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2013, 12:15
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Aardgas afsluiten blijft verboden door winterweer

Aardgas afsluiten blijft verboden door winterweer



Naar aanleiding van de koude temperaturen - vandaag tot 8 graden onder nul - wordt de periode waarin gezinnen niet mogen worden afgesloten van elektriciteit of aardgas verlengd tot 31 maart. Dat laat Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche (sp.a) weten.

Normaal mag tussen 1 december en 1 maart niemand worden afgesloten van gas en elektriciteit, om te voorkomen dat mensen in volle winterperiode in de kou komen te zitten. Als de koude blijft aanhouden kan de minister die periode verlengen. Een eerste verlenging duurde tot 15 maart, maar nu blijft dus iedereen tot 31 maart verzekerd van energie.

Ook de minimumlevering van aardgas met budgetmeter wordt minstens tot die datum verlengd. Gezinnen die geen geld meer hebben om hun aardgasbudgetmeter op te laden kunnen in de winter terecht bij het ocmw.

Bron
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Co...interweer.dhtml, 12 maart 2013

Eigen mening:
Ik denk dat dit een zeer goede regeling is. Stel je voor dat dit niet gebeurde. Dan zou vanaf vrijdag de gas en elektriciteit afgesloten mogen worden. Dit zal dan waarschijnlijk ook gebeuren, want ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die deze hoge facturen van de laatste maanden nog niet betaald hebben. Maar dat wil wel zeggen dat ze dan nu in de koude zitten. Stel je voor dat je met dit weer dat nu heerst geen verwarming hebt. Verschrikkelijk denk ik dan. Het is nu al moeilijk voor sommigen om hun huis opgewarmd te hebben. Tot slot heeft toch iedereen recht op wat warmte in deze vriestemperaturen, vind ik. Er zijn veel mensen die dat niet hebben en daar zou iets aan gedaan moeten worden. Niet iedereen kan nu direct geholpen worden, dat kan ik ergens wel begrijpen. Toch helpt een verlenging van deze maatregel voor enkelen al en dat is een eerste stap in de goede richting. Dat het nu verlengd is tot het einde van de maand is een opluchting, al is het te hopen dat het tegen dan niet meer nodig is...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.