actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2015, 13:05
Maxime L*ens Maxime L*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 74
AB InBev bereidt hoger bod op SABMiller voor

‘AB InBev bereidt hoger bod op SABMiller voor’

Brouwer SABMiller zou een informeel overnamebod van AB InBev geweigerd hebben. De Belgisch-Braziliaanse brouwer zou 40 pond per aandeel geboden hebben, terwijl het management van SABMiller zo’n 45 pond zou willen. AB Inbev zou ondertussen aan een hoger formeel bod werken.

Aan 45 pond per aandeel zou SABMiller in totaal 73 miljard pond (98,8 miljard euro) kosten. De Belgisch-Braziliaanse brouwer zou bereid zijn die prijs te betalen. Geen van beide bedrijven wilde voorlopig officieel reageren op het bericht.

Op 16 september geraakte bekend dat AB InBev bij SABMiller geïnformeerd had over een overname. De brouwer heeft nog tot 14 oktober om een bod uit te brengen.

Als de twee brouwerijen samengaan, strijken ze ongeveer de helft van de winst in de biersector op. Eén op drie pintjes die wereldwijd verkocht worden, zouden door hen gebrouwen worden.

Bron: DS 06/10/2015

Er zijn al heel wat artikels verschenen over de overname van SABMiller door AB Inbev. In dit artikel merk ik dat SABMiller volgens mij van AB Inbev wil gebruik maken. Voor AB Inbev is het belangrijk om ook deze grote brouwerij over te nemen om verder te kunnen groeien, en dat weet SABMiller. Ik snap beide partijen, maar toch vind ik dat SABMiller een kleine stap te ver gaat in de onderhandelingen over de prijs van de overname.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.