actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2016, 15:16
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Wat gaat Barack Obama doen tijdens zijn pensioen?

Binnenkort zit de tijd van de uittredende president Barack Obama in het Witte Huis erop. Hoe gaat hij zijn dagen daarna vullen? “Ergens op een strand uit een kokosnoot drinken, vaker naar de bioscoop gaan, domino spelen en koffie drinken in de lokale Starbucks”, zei hij eerder al met een vette knipoog.
Kijk hoe *Obama eruitzag bij zijn begin als presidenten kijk nu. Hij ziet er een stuk ouder uit. Die job mat je af. Obama is nog even president van de Verenigde Staten, tot de machtsoverdracht aan Donald Trump begin volgend jaar. Daarna kan hij van zijn vrije tijd genieten.

Barack Obama liet zich de voorbije maanden meermaals uit over zijn toekomstplannen. Onder meer tijdens het White House Correspondents’ Dinner, een evenement ter ere van politieke journalisten waarbij de president zich van zijn grappigste kant laat zien. Obama grapte dat veel buitenlandse leiders blijkbaar al uitkijken naar zijn vertrek: “Prins George ontving me in een badjas voor een meeting. Een slag in mijn gezicht. Een duidelijke gebrek aan respect voor het protocol.”

Traditioneel bereiden bij een machtswissel in het Witte Huis de zittende en de volgende president de volgende regeerperiode samen wat voor. Eenmaal het Electoral College in december de overwinning van Trump heeft bekrachtigd, legt hij pas op 20 januari de presidentiële eed af.

Nadien zouden Barack en Michelle Obama er voorlopig niet voor kiezen om Washington DC weer in te ruilen voor Chicago, vanwege hun jongste dochter Sasha (15). "Verhuizen midden in je middelbare schooltijd is lastig", legde de president onlangs uit. "Als hij in Washington blijft wonen, wordt het moeilijker om buiten het politieke circuit te blijven", meent politicoloog Justin Vaughn.

Bill Clinton gaf na zijn pensionering goedbetaalde lezingen en stortte zich op de Clinton Foundation, terwijl George W. Bush helemaal van het toneel verdween en portretten ging schilderen. Wat gaat Obama doen, behalve miljoenen verdienen met speeches en boeken zoals zijn voorgangers? Hij liet al weten zich in te zullen zetten voor minderheden in het onderwijs. Naar verluidt zou hij, net als elke ex-president, een bibliotheek oprichten en volgens hardnekkige geruchten is hij van plan om les te geven aan 'zijn' Columbia Universiteit in New York.

Michelle Obama

First lady Michelle Obama sluit uit dat ze zich ooit verkiesbaar zal stellen voor het presidentschap. Toch is het volgens Vaughn niet uitgesloten dat de vrouw de politiek in gaat. "Ze kan ook voor een stichting gaan werken, of terug het bedrijfsleven in. Misschien wordt ze wel ceo. Ze heeft meer en vooral interessantere mogelijkheden dan haar echtgenoot."

Bronvermelding: Het Nieuwsblad, 9/11/2016 (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161109_02563767)

Eigen mening: Het zit er op voor Barack Obama. Donald Trump is, onverwacht, dan toch verkozen tot de nieuwe president van de Verenigde Staten van Amerika. Zoals velen, heb ik toch ook een paar bedenkingen over wat Trump allemaal gaat doen in zijn jaren als president. De keuze die Obama maakt over wat hij gaat doen als hij uit het Witte Huis moet is een keuze waar ik wel in kan komen. Ik denk dan ook dat hij na zijn 8 jaar dat hij regeerde rust wil want ik moet denk ik niet zeggen dat het presidentschap zeer veel verantwoordelijkheid vraagt en zeer vermoeiend is. Ik denk nu niet dat Obama zich helemaal van de politiek kan gaan afzonderen, zeker niet na alles wat hij verwezenlijkt heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.