actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2016, 14:49
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Kellyanne Conway, de vrouw die Donald Trump in toom moet houden Wie is de campagnema

Er ging de voorbije weken haast geen dag voorbij of Kellyanne Conway moest aan damage control doen. De beschuldigingen van seksueel misbruik, de seksistische uitspraken, de twijfelzaaierij rond het eerlijke verloop van de verkiezingen... De campagnemanager van Donald Trump heeft de handen vol.

De 49-jarige Kellyanne Conway is sinds augustus de campagnemanager van de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump, zijn derde al. Ze is de eerste vrouwelijke campagnemanager ooit voor een Republikeinse kandidaat, maar volgens haar heeft dat geen enkele rol gespeeld. "Ik ben niet aangenomen op basis van mijn geslacht, maar het is een bijzondere verantwoordelijkheid", zegt Conway tegenover CNN. "Ik wil het goed doen, los van mijn sekse. Ik wil het goed doen als campagnemanager." En zo komt het dus dat een vrouw de kolen uit het vuur mag halen voor de meest vrouwonvriendelijke presidentskandidaat uit de recente geschiedenis.

Of ze daarbij ook alles gelooft wat ze zegt wanneer ze Trump verdedigt, houdt Conway in het midden. "Ik denk dat het oneerlijk is om te zeggen dat ik hem altijd plichtsbewust verdedig. Ik bekijk mijn job als het uitleggen van posities over bepaalde zaken, waarom hij presidentskandidaat is en waarom mensen voor hem moeten stemmen."

Toen enkele weken geleden plots de veelbesproken video uit 2005 opdook waarin te horen is hoe Trump stelt dat hij vrouwen gewoon "bij hun pussy" grijpt, cancelde Conway al haar geplande tv-optredens. Het hele weekend zat ze met het team van Trump in de Trump Tower om de schade proberen te beperken. "Ik heb meneer Trump toen privé gezegd wat ik ook in het openbaar heb gezegd. Ik vond zijn uitspraken verschrikkelijk en onverdedigbaar. En hij heeft ook niemand gevraagd om ze te verdedigen, by the way."

De seksistische uitlatingen waren voor haar geen reden om op te stappen. "Ik ben blij dat hij zich heeft verontschuldigd. Ik was aanwezig toen hij zich verontschuldigde. Ik kan iedereen die denkt dat hij niet oprecht of berouwvol genoeg was, zeggen dat ze zich vergissen. Hij was dat wel, ik was erbij", aldus Conway. "Hij is vastbesloten om dit gevecht uit te zitten. En ik denk dat de reden waarom hij niet uit de race wil stappen dezelfde reden is waarom ik hem niet in de steek zal laten."


Conway praat met de pers na het tweede presidentiële debat tussen Donald Trump en Hillary Clinton. ©Getty Images
Nochtans moeten dergelijke uitspraken toch gevoelig liggen bij Conway, die werd opgevoed door haar alleenstaande moeder, twee tantes en haar grootmoeder. Zelf heeft ze drie dochters en een zoon met George Conway, die Paula Jones bijstond in haar aanrandingszaak tegen ex-president Bill Clinton. Bovendien kreeg ze als vrouw in een mannenwereld - Conway werkte eerder als politiek consultant voor de Republikeinen - zelf ook te maken met seksisme. Zo vroeg een mannelijke klant haar eens hoe ze haar werk met haar gezin combineerde. "Ik dacht: 'Ik hoop dat je dat ook aan alle mannelijke consultants vraagt. Ga jij je wekelijkse golfspelletje en je minnares opgeven?' Want ook zij hebben het heel, heel druk."

De ironie is ook dat Conway naam heeft gemaakt door politici en bedrijven te leren hoe ze vrouwelijke kiezers of consumenten het best kunnen bereiken. En dat terwijl Donald Trump het compleet verkorven heeft bij het vrouwelijke electoraat.

Maar dat is niet de enige uitdaging voor Conway, het is ook haar taak om een notoir losgeslagen kanon als Trump bij de les te houden. Ze is daar ook een tijdlang in geslaagd, door Trump te overtuigen een autocue te gebruiken wanneer hij een speech geeft. Al lukt het haar niet altijd. Zo ging Trump tijdens een geplande toespraak in Pennsylvania onlangs helemaal off script en stak hij een tirade af tegen de vrouwen die hem naar eigen zeggen valselijk beschuldigen van seksueel misbruik. "Het is zijn campagne, het is zijn kandidatuur, en aan het einde van de rit voel ik me nog steeds comfortabel met zijn stem en zijn keuze", reageert Conway ietwat gelaten.

Toch benadrukt ze dat ze best streng is. "Ik wind er geen doekjes om", zegt ze. Na zijn tirade in Pennsylvania zei ze naar verluidt tegen Trump dat ze de komende zeventien dagen constant met hem zou vechten. Toen Trump vroeg waarom, antwoordde ze: "Omdat ik weet dat je gaat winnen, en die opmerking van daarnet doet uitschijnen dat je denk dat je gaat verliezen. We gaan daarover discussiëren tot je wint." Waarop Trump zei: "Okay honey, dan winnen we."

Intussen begint het er echter steeds meer op te lijken dat Trump gewoon zijn zin blijft doen. Volgens The Washington Post lijkt het zelfs alsof Trump en Conway niet meer met elkaar praten, omdat ze elkaar geregeld tegenspreken. Maandagavond tweette Conway dat Trump toegeeft dat hij "ietwat achterop" ligt in de peilingen, maar enkele minuten voor die tweet werd verstuurd, zei Trump tijdens een campagnebijeenkomst net het tegenovergestelde. "We zijn aan het winnen", klonk het daar. Diezelfde middag had Trump ook al getweet dat hij voorop lag.

Zijn Twitter-account afsluiten, is voor Conway echter geen optie. "Mensen vragen me soms: 'Kun je zijn Twitter-account niet wissen?' Maar het is niet aan mij om een volwassen man zijn Twitter-account af te nemen."

Eigen mening: Ik vind het zeer opvallend, maar voornamelijk raar, dat Conway de campagneleider van Trump is. Haar man, George, heeft de verdediging van Paula Jones op zich genomen tegen Bill Clinton wegens verkrachting, maar nu keurt ze in zekere zin zulke daden zelf goed. Ik zeg niet dat Trump iemand heeft verkracht of zal verkrachten, maar zijn uitspraken maken wel duidelijk hoe hij over vrouwen denkt. Wanneer je heel de tijd aan 'damage control' moet doen ben je volgens mij geen goede campagneleider. Conway is in augustus aangeduid als campagneleider. Ik zie dit als een zeer strategische zet van Trump om te tonen dat hij wél om vrouwen geeft.

Bron: De Morgen 27/10/2016 http://www.demorgen.be/buitenland/k...ouden-bf7bd509/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.