actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2016, 09:37
Yannick A*thonis Yannick A*thonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: heist op den berg
Posts: 26
Veertienjarige vermoordt zijn vader, daarna start hij dolle schietpartij op school

Sven Van Malderen
30/09/16 - 12u31 Bron: Inquisitr; Daily Mail

De dader van een schietpartij die eergisteren op een school in Townville (South Carolina) gebeurde, blijkt een veertienjarige jongen te zijn. Een zesjarig kind vecht voor zijn leven, een leeftijdsgenootje en een lerares raakten gewond. Net tevoren had Jesse Osborne ook al zijn eigen vader vermoord. Vandaag verschijnt hij een eerste keer voor de rechter.
De tiener zou tijdens zijn dolle raid geroepen hebben dat hij zijn leven haatte. Uit onderzoek blijkt dat hij vorig jaar van school gestuurd werd omdat hij een bijl en een machete naar de klas meegebracht had. Naar eigen zeggen deed hij dat toen omdat hij gepest werd. Zo kon hij er bijvoorbeeld niet mee overweg dat hij -vanwege zijn kleine gestalte- 'Little Jesse' genoemd werd. Vanaf dat moment zouden zijn ouders hem thuisonderwijs geven.
Zijn jongste slachtoffer is er bijzonder zwaar aan toe, de machines moeten hem in leven houden. Jacob Hall verloor 75 procent van zijn bloed en liep ook een hersentrauma op. "Hij is twee maal gestorven en uit de doden opgestaan, zowel tijdens de rit naar het ziekenhuis als tijdens de operatie", aldus een vriend van de familie. "Dokters doen er alles aan om hem weer stabiel te krijgen. Als dat gebeurd is, zal hij nog eens onder het mes moeten. Bid met me mee voor zijn herstel."
De familie van Osborne reageerde enkel schriftelijk. "We zijn allemaal geshockeerd door wat hij gedaan heeft. We zullen blijven bidden voor de twee gewonde kinderen en hun dappere leerkracht die hen trachtte te redden. Jeff is er nu niet meer, woorden schieten tekort om onze pijn uit te drukken. Gelukkig zijn er vrienden die Tiffney steunen bij het verlies van haar echtgenoot. Bid voor onze familie, hopelijk zal de Heer ons helpen nu we in deze onvoorstelbare hel beland zijn."
De vermoorde vader werd in 1991 veroordeeld wegens marihuanabezit. Vier jaar later maakte hij zich schuldig aan huiselijk geweld. Hij werd ook tot drie keer toe failliet verklaard, nu was hij actief in de pluimveesector.
Nadat Osborne zijn vader doodgeschoten had, belde hij naar zijn oma. In tranen vertelde hij wat gedaan had. Daarna reed hij in een zwarte pick-up naar de dichtstbijzijnde school, zo'n vijf kilometer verderop. Vermoed wordt dat zijn wapen blokkeerde, anders zouden er nog meer slachtoffers gevallen zijn.
Uiteindelijk wist brandweerman Jamie Brock de schutter te overmeesteren. "Maar noem mij geen held. De leerkrachten die hun leven geriskeerd hebben om het leven van hun studenten te redden, dat zijn de echte helden. Voor hen doe ik mijn hoed af."
De andere zesjarige jongen kreeg een kogel in zijn voet, hij mocht net als juf Megan Hollingsworth het ziekenhuis alweer verlaten. Een vriend van de ouders van Jacob is intussen een geldinzamelingsactie gestart. Na nog geen twee dagen staat er al meer dan 75.000 dollar (67.000 euro) op de teller.

Eigen mening :http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...op-school.dhtml

Ik vind het schandalig dat zomaar een jongetje van 14 jaar met een machine geweer kan rondlopen op staat en zelf een school kan binnen wandelen. Het was blijkbaar niet de eerste keer dat hij met een wapen of wapens naar een school ging, daardoor is hij zelf van zijn vorige school gestuurd omdat hij daar met een bijl en een machete aankwam en ook in het dolle wou slagen. Ik vind het erg voor de ouders van de slachtoffertjes en voor de leerkracht die gewond is geraakt dat ze beide zoiets moeten meemaken. Ze zouden de jongen moeten laten opnemen in een instelling om zijn problemen te verhelpen want hij heeft voorlopig nog maar een aantal doden op zijn geweten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd October 2016, 10:57
Elien.S*mers Elien.S*mers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Wommelgem
Posts: 93
Veertienjarige vermoordt zijn vader, daarna start hij dolle schietpartij op school

Het is onwaarschijnlijk dat dergelijke zaken nog steeds kunnen gebeuren. Zoals de mening hierboven is het een drama waarbij we zeker mogen stilstaan bij het leed van de slachtoffers. Dat er daarom een geldactie wordt opgezet, dat voel ik als dubbel aan. Enerzijds vind ik dat een mooi initiatief en er zullen veel goede dingen mee verwezenlijkt kunnen worden. Anderzijds zijn er veel rampen in de wereld waarvoor we minder snel geld inzamelen en die het, soms, meer nodig hebben dan wat er hier is gebeurd. Eveneens vind ik dat we moeten stilstaan bij twee vernoemde feiten. Ten eerste heeft de jongen te kampen gehad met een pestproblematiek op de school. Dat praat de feiten niet goed, maar dat geeft je een beeld van waardoor die jongen is moeten gaan. Er wordt niets vermeld over de gradatie van pesten, maar elk kind is hier gevoelig aan, vermoed ik. Ten tweede heeft de jongen na de dood op zijn vader naar zijn oma gebeld. Hoe is dat gesprek geweest? Wat heeft zijn oma gezegd tegen hem? Dat zijn onheldere zaken in dit artikel waardoor het moeilijk is een definitief oordeel te vellen. Wat er nu moet gebeuren met de jongen, ligt in de handen van de rechter en maar goed ook. Als je de maatschappij over zoiets laat beslissen, weet ik niet wat de uitkomst zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.