actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2015, 09:28
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
"Corrupte agenten en kapotte scanners op luchthaven Sharm-el-Sheikh"

"Corrupte agenten en kapotte scanners op luchthaven Sharm-el-Sheikh"


De veiligheidsmaatregelen op de Egyptische luchthaven Sharm el-Sheikh deugen niet. Dat zeggen verschillende ervaren beveiligers van het vliegveld tegen persbureau AP. Onder andere kapotte bagagescanners en omkoopbare beveiligers zouden al jarenlang voor een lekke beveiliging zorgen.


De luchthaven wordt sinds de crash van het Russisch vliegtuig op 31 oktober gemeden door buitenlandse luchtvaartmaatschappijen. Verschillende veiligheidsdiensten vermoeden dat er een bom aan boord was van de vlucht die een half uur na opstijgen vanaf Sharm el-Sheikh neerstortte in Sinaï. Veel vliegtuigen doen Sharm el-Sheikh deze week alleen nog maar aan om toeristen op te halen, vaak zonder bagage. Rusland heeft zelfs al het vliegverkeer naar Egypte stilgelegd tot het land de beveiliging op luchthavens verbetert.

Volgens de beveiligers was één van de bagagescanners op het vliegveld kapot maar weigerden luchtvaartautoriteiten die te vervangen. Ook zouden scanners soms uit worden gezet om elektriciteit te besparen. De onderbetaalde agenten die aan de wel werkende scanners staan zouden makkelijk om te kopen zijn.

"Je wilt niet weten hoe vaak ik een tas vol drugs of wapens heb gevonden die ze voor 10 euro ofzo lieten passeren", aldus een anonieme bron tegen AP. Daarnaast zouden slechts incidenteel koffers worden gecontroleerd.

De Egyptische autoriteiten zijn in hun onderzoek naar de vliegramp begonnen met het ondervragen van luchthavenpersoneel. Sommige werknemers zouden onder extra toezicht zijn gesteld. Het hoofd van het onderzoeksteam zei gisteren dat er in de cockpit net voor de crash een geluid te horen was. De Russische mediasite Russia Today meldde dat uit onderzoek van de zwarte doos blijkt dat er geen technische mankementen waren aan het vliegtuig.


Bron: De Morgen, 8/11/2015, http://www.demorgen.be/buitenland/-...heikh-b3e1772a/


Mijn mening:
Bij mijn weten moet een vlieghaven één van de best beveiligde plaatsen zijn, omdat je met ongelofelijk veel mensenlevens speelt. Van een luchthaven is denk ik toch wel verwacht dat deze in staat in om bekwaam en betrouwbaar personeel aan te stellen. In Sharm-el-Sheikh was dit echter niet het geval, de beveiligingsagenten worden onderbetaald en scanners die kapot zijn, worden gewoonweg niet vervangen. Ook werden scanners niet aangezet om elektriciteit te besparen, wat in mijn ogen echt niet kan! Als er één plaats is waar je op niets moet besparen, is het wel een luchthaven, zowel op materiaal als op personeel. Hier gaat, in mijn ogen, veiligheid boven alles. Extra toezicht op werknemers is al een goede stap richting een betere beveiliging, maar toch nog niet voldoende. Men moet personeel, die een twijfelgeval vormt, simpelweg onmiddellijk ontslaan. Ook agenten die reeds eerder omkoopbaar waren, moeten hun ontslag krijgen, want deze gaan sowieso terug in hun oude gewoontes hervallen.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 8th November 2015 om 09:51.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.