actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th August 2016, 03:33
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Belg laat woonkrediet met reden voor derde keer herzien

Belg laat woonkrediet met reden voor derde keer herzien

De grootbanken zien steeds meer klanten aankloppen met de vraag hun woonkrediet nogmaals te herfinancieren. Belgen profiteren daarmee van de extreem lage rente om een kleiner bedrag per maand te moeten afbetalen. Het is een fenomeen dat de voorbije jaren door de dalende rente al veelvuldig voorkwam.

Inmiddels staat de rente echter zo laag, dat velen dachten dat de citroen bij hun bank nu wel was uitgeperst. Het is dan ook verrassend dat de Belgische grootbanken gisteren een nieuwe golf van herfinancieringen meldden. KBC telde in het tweede kwartaal van 2016 liefst 30 procent meer klanten die hun woonkrediet herfinancieren. BNP Paribas Fortis zelfs 128 procent meer. En ook bij ING België is er sprake van ‘een duidelijke toename in het tweede kwartaal.’

‘Sommige klanten laten hun woonkrediet zelfs al voor de tweede of de derde keer herfinancieren’, aldus financieel directeur Luc Populier van KBC gisteren in de marge van de presentatie van de jaarcijfers. Een trend die volgens hem nog enige tijd kan aanhouden. ‘Want na de Brexit is de rente nog dieper gezakt’.De rente staat inmiddels zo laag dat nu al ruim 4.000 KBC-klanten gratis lenen. En dat omdat hun variabel woonkrediet nogmaals naar beneden werd aangepast en de rente inmiddels het nultarief heeft bereikt.

Bron: De Standaard (12/08/2016)

Mijn mening: Ik vind het zeer logisch dat vele Belgen dit laten doen. We leven al in een dure maatschappij dus overal waar je op kan besparen, zou ik ook op besparen. Een lening afbetalen is vaak ook de grote maandelijkse kost. Als dit al met een klein bedrag afneemt, kan je hierdoor ook meer sparen of het geld aan andere zaken uitgeven waar voorheen geen geld voor was. Ik zou het ook doen. Waarom niet profiteren van zo'n lage rente.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.