actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th August 2016, 21:42
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
België maakt 13,5 miljoen euro vrij voor humanitaire hulp in Irak

België maakt 13,5 miljoen euro vrij voor humanitaire hulp in Irak

België gaat 13,5 miljoen euro vrijmaken voor levensnoodzakelijke steun aan kwetsbare groepen in Irak, aan ontheemden en aan Syrische vluchtelingen. Dat meldt Buitenlandse Zaken vrijdag in een mededeling.
Vandaag om 18:51 Buitenland
Twee miljoen euro gaat naar de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de VN. Met het geld moet de organisatie de opvang verbeteren van Syrische vluchtelingen in verschillende kampen in Iraaks Koerdistan. Een deel van de fondsen zal dienen om de kampen winterklaar te maken. Een ander deel gaat naar een betere dienstverlening voor onderdak, onderwijs, gezondheid, water en zuivering.

FAO, het voedselagentschap van de VN, krijgt eveneens 2 miljoen euro voor een tweejarig programma om inkomen uit landbouw te stimuleren. Voorts wordt gedurende 2 jaar 6 miljoen euro vrijgemaakt voor de humanitaire coördinator van de Verenigde Naties Lise Grande, die daarmee onmiddellijk de meest acute noden kan financieren. Tot slot wordt nog 1 miljoen euro uitgetrokken voor OCHA voor een betere coördinatie van alle humanitaire hulp in Irak.

België wil ook een bijdrage te leveren voor de stabilisering en de heropbouw van de gebieden die in handen waren van Islamitische Staat (IS) en intussen werden bevrijd, luidt het voorts. Om de terugkeer van ontheemden en vluchtelingen mogelijk te maken, zal 2 miljoen euro worden gestort in het UNDP-fonds ‘Funding Facility for Immediate Stabilization’ (FFIS). Prioritaire herstelwerken aan basisinfrastructuur en steun aan lokale werkgelegenheidsprojecten staan daarbij voorop. België geeft ook steun aan ontmijningsprojecten voor een bedrag van 500.000 euro.

Bron: De Standaard (12/08/2016)

Mijn mening: Ik vind het goed dat België steun wil bieden aan de getroffen gebieden. Het laat onze steun zien en hierdoor doen we ook iets goeds. Al denk ik soms wel dat we hierdoor ook een doelwit zullen worden. Het wordt vaker gezegd dat als we helpen, ze ons makkelijker kunnen aanvallen. Hier heb ik soms wel schrik voor. Al vind ik wel dat we ons hierdoor niet mogen laten afschrikken en dat we moeten doen wat goed is. Steun bieden en helpen met de heropbouw is iets wat goed is en waar we mee helpen. Ik ben hier dan ook een voorstander van.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.