actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 12:01
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Groen!: "Onverdoofd slachten in strijd met Koran

Groen!: "Onverdoofd slachten in strijd met Koran"


Groen!-Kamerlid Meyrem Almaci reageert geschokt op de beelden die dierenrechtenorganisatie Gaia gisteren verspreidde over het onverdoofd ritueel slachten van dieren. "Een dier op deze manier slachten is in strijd met de Koran", stelt Almaci. Zij pleit zelf voor verdoving bij rituele slachtingen en roept de moslimgemeenschap op om mee het debat aan te gaan.

"Dieren zijn geen producten"
Almaci betreurt het onverdoofd slachten van dieren. "Dieren zijn geen producten, maar levende wezens. Dat hier economische overwegingen boven dierenwelzijn primeren, is onaanvaardbaar en in strijd met de geest van het offerfeest, waar uitdrukkelijke criteria bestaan voor het slachten van een dier", stelt Almaci. "Zo mag het dier zeker niet te jong zijn, zo min mogelijk pijn lijden en moet een gebed opgezegd worden voor de ziel van het dier."

Volgens Almaci moeten de moslimgemeenschappen in ons land mee opkomen voor een diervriendelijke manier van ritueel slachten. Zelf pleit ze voor het verdoven van dieren, naar het voorbeeld van Noorwegen of het Verenigd Koninkrijk. (belga/svm)

26/11/09 20u43

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...met-Koran.dhtml

Eigen mening:

Ik vind dat GROEN! een goed standpunt inneemt. Ik vind het zelf degoutant als ik dieren geslacht zie worden. Dieren moeten op zijn minst toch verdoofd worden. Ik ben zelf geen vegetarier omdat het niet kan, maar toch ben ik ook geen voorstander van vlees.
Zoals in de Koran staat, mag het dier niet veel pijn lijden, waarom wordt dan het onverdoofd geslacht? Ongelooflijk zo'n dingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.