actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Always Remember...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th February 2011, 23:04
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Gary Moore (1952-2011)

Rockgitarist Gary Moore overleden


De rockgitarist Gary Moore is zondagochtend op 58-jarige leeftijd overleden in een hotelkamer in Spanje. Dat meldt Adam Parsons, voormalig manager van de Ierse rockband Thin Lizzy, aan de Britse omroep BBC.



De Noord-Ier werd dood aangetroffen in een hotelkamer in Spanje. Moore was gitarist van de legendarische rockband Thin Lizzy en startte daarna een succesvolle solocarrière. Zijn grootste hit scoorde hij in 1990 met Still Got the Blues, afkomstig van het gelijknamige album.

Moore, die werd geboren in Belfast, kwam bij Thin Lizzy op aandragen van zanger Phil Lynott. Hij was pas zestien toen hij in 1969 van Belfast verhuisde naar Dublin om er gitaar te spelen bij de groep Skid Row, bij wie Lynott toen zanger was. Bij Thin Lizzy verving hij gitarist Eric Bell. De band scoorde onder meer met hits als The Boys are Back in town en Whisky in the Jar. Later kreeg Moore ook erkenning voor zijn solowerk.

Bell zegt zondag tegen de BBC dat hij nog steeds 'in shock is' over het nieuws van de dood van Moore. 'Ik kan het niet geloven. Hij was zo robuust. Hij was geen slachtoffer van de rock, hij was een gezonde kerel, een geweldige speler en een toegewijd muzikant.'

In 2006 speelde Moore nog een keer mee met enkele van zijn voormalige bandgenoten. Thin Lizzy trad eind vorige maand nog op in Paradiso in Amsterdam.

http://www.demorgen.be/dm/nl/3827/c...lues-Live.dhtml
(Koptelefoon op, minstens op 80%, en smelt vooral bij de virtuositeit op gitaar van de man op het eind van het nummer... Definitely my all-time-favourite-slow!! )

Blog DS, 6-02-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 8th February 2011 om 03:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th February 2011, 11:13
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Het is jammer als iemand met zulke bijdrage aan rockmuziek zo jong moet sterven. Ik als liefhebber van dit soort muziek, heb veel respect voor de muziek van Thin Lizzy en dus ook deels het werk van Gary Moore.

Het is raar om te lezen dat Eric Bell hem als geen slachtoffer van rock beschrijft. Ik heb een een gevoel van drugs en alcohol en dergelijke bij deze deze uitspraak. En dit is zeker niet het gevoel dat ik persé bij dit soort muziek heb. Iemand die "rockt" hoeft toch niet meteen een dronklap of junkie te zijn? Ik denk dat door enkele bekenden zoals Jimi Hendrix, Ozzy Osbourne, Sid Vicious, Kurt Cobain, ... iedereen het gevoel krijgt dat mensen die in dit genre spelen meteen drugs en alcohol gebruiken.

Ik weet dat dit nogal afwijkt van het artikel 'rockgitarist Gary Moore overleden' maar het is heel belangrijk dat 'rockers' niet gekenmerkt worden door drugs en/of alcohol zoals Bell beweerd door te zeggen dat Moore geen slachtoffer is van rock en een gezond mens was.

Rock is muziek! Wat iemand persoonlijk doet staat hier los van!
Keep rockin'
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th February 2011, 03:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Verlies, en nog geen klein ook!

Ben het wel eens met Stef... Is zo'n typisch vooroordeel ten aanzien van rockartiesten! Alsof je constant bezopen moet zijn om goed gitaar te kunnen spelen...
Zit vooral met het gevoel van: als je zoiets live kunt meemaken, dan vergeet je dat nooit meer. Als je dan ziet (zie link) hoe die vent als het ware 'geboren' is met een gitaar... Heb toevallig vorig weekend mijn vrouw nog dit stukje laten horen, onder het motto: briljant sologitaargeluid, en ze vond dit het mooist van alle gitaarvirtuosen (o.a. beter dan Jeff Beck, maar dat is uiteraard voer voor discussie ).
Alleszins: ongetwijfeld een verlies, en nog geen klein ook!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th February 2011, 12:43
Buts Tim Buts Tim is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Een groot verlies voor de muziekindustrie.
Ik weet niet wat de rest er van denkt, maar ik vind Gary Moore één van de
beste gitaristen ooit. Ook ik vind dat Stef een goed punt heeft.
Rock wordt al jaren met een vuil oog bekeken. Alsof drugs, alcohol e.d. vast verbonden zijn aan Rock. Ik zal nooit beweren dat er niet veel Rockmuzikanten te kampen hebben/ hadden met deze problemen.
Maar dat is meer het gevolg van het plotselinge succes en geld dat deze muzikanten bekomen. Ze komen gewoon sneller in aanraking met dit 'milieu'.
Ik ben wel 'blij' dat hij niet overleden is aan een overdosis. Natuurlijk is een hartaanval nooit leuk, maar moest hij overleden zijn aan drugs/alcohol zouden de kwatongen weer stof hebben om Rock zwart te maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.