actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2013, 20:17
J*liette.Boonen J*liette.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 59
Brussels Airport: "Komst van Ryanair is een machtsgreep"

De komst van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair naar de luchthaven van Zaventem is "een machtsgreep". Dat heeft de gedelegeerd bestuurder van Brussels Airport, Arnaud Feist, gezegd op de Franstalige openbare omroep. "We hebben geen contact gehad met Ryanair. Ik ben een uur op voorhand (voor de persconferentie van de maatschappij) verwittigd door de nummer twee van Ryanair. Dat zijn praktijken die niet passen", zei Feist tijdens het programma 'Mise au Point' op RTBF.

De lagekostenmaatschappij is niet aan haar proefstuk toe. Twee jaar geleden ondernam ze al stappen om gebruik te maken van het Brusselse tarmac, maar Ryanair eiste toen fors lagere luchthaventaksen, wat door Brussels Airport werd geweigerd. De nakende komst van Ryanair zal gebeuren onder dezelfde voorwaarden als voor de andere maatschappijen.

Hoewel ze naar eigen zeggen voorbereid is op dit soort demarches, verwacht de uitbater van de luchthaven van Charleroi (BSCA) passagiers te verliezen. Ryanair is op Charleroi goed voor het leeuwendeel van de vliegactiviteiten. Volgens gedelegeerd bestuurder Jean-François Cloquet "baart deze radicale verandering alle partners zorgen".

Donderdag gaf staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior (cdH) de Ierse maatschappij nog een veeg uit de pan. Hij zei toen in de Kamer dat de nationale luchthaven geen nood heeft aan "een maatschappij die anderen in problemen brengt die hun belastingen en hun sociale zekerheidsbijdragen wel in België betalen". Hij laakte daarbij de strategie van Ryanair-topman Michael O'Leary. "Hij installeert zich in een kleine, regionale luchthaven, valt de traditionele maatschappijen aan die vervolgens in de problemen komen en installeert zich dan in een grote luchthaven".

Zijn partijgenoot en Waals minister bevoegd voor Luchthavens André Antoine herhaalde vandaag zijn pleidooi voor een "vrede in het luchtruim", aangewakkerd door de herhaalde juridische stappen van Brussels Airport tegen Charleroi. "We hebben er belang bij met elkaar te praten, tussen luchthavens en tussen het federale niveau en de deelentiteiten, opdat iedereen zijn deeltje van het luchtruim behoudt", klonk het.

Bron: De Morgen, 1 december 2013 om 16u33

Eigen mening: In het artikel kunnen we lezen dat volgens Arnaud Feist (gedelegeerd bestuurder van Brussels Airport) de komst van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair naar Zaventem gaat om een machtsgreep. Ryanair wordt gezien als een lagekostenmaatschappij en is daardoor niet erg populair bij andere luchtvaartmaatschappijen. Ik heb zelf nog nooit met Ryanair gevlogen dus kan ik hier niet over oordelen. Ik zou mij graag aansluiten bij de uitspraak van André Antoine: "Vrede in het luchtruim"
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.