actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 08:16
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Amerikaanse en Britse spionnen spelen 'World of Warcraft'

Amerikaanse en Britse spionnen spelen 'World of Warcraft'
Bron: Belga 10/12/13

Amerikaanse en Britse spionnen zijn actief op digitale games als 'World of Warcraft' en 'Second Life'. De inlichtingendiensten vermoeden dat terroristen die games ook gebruiken om te communiceren over aanslagen. Dat schrijft The New York Times.
De Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten creëren eigen personages in die digitale werelden om informatie te controleren en verzamelen en om informanten te recruteren, zo schrijft de krant. De krant baseert zich op nieuwe documenten van voormalig NSA-medewerker en klokkenluider Edward Snowden.

Tientallen miljoenen mensen spelen dagelijks 'World of Warcraft' en 'Second Life' en hebben daar contact met andere gamers in heel de wereld. Perfect om anoniem te chatten met anderen, vonden de spionnen, en eigenlijk dus ook voor terroristen. In die digitale wereld kun je groepsgesprekken houden zonder dat iemand er iets van merkt, dus besloten de spionnen in 2008 dat ze daar langzaam zouden infiltreren.

Mening: En terecht. Toen een vriend me het spel liet zien (zo’n 5 jaar geleden) was ik met verbazing verstomd om te merken dat er (guilds) groeperingen rondliepen met de naam ‘White Power’ en ‘Blood and Honour’. Het feit dat spelers via hun avatars een ‘anonieme’ chat kunnen houden synchroniseerde mijn alarmbellen met die van de NSA. Breivik heeft een tijd geleden mijn angsten reeds bevestigd. Controle is zo goed als niet aanwezig bij deze games, de ontwikkelaars zijn er niet mee bezig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.