actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2013, 13:32
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
Vermist meisje na 19 jaar teruggevonden

Dat er zelfs in de somberste ontvoeringszaken altijd nog hoop is, bewijst dit verhaal. Een Amerikaans meisje dat op de prille leeftijd van amper tien maanden werd ontvoerd door haar moeder, is negentien jaar later levend en wel teruggevonden in Australië.
Samantha Geldenhuys (20), geboren als Savanna Harris Todd, woont momenteel in het Australische Queensland en leidde naar eigen zeggen tot dusver een "veilig, gezond en normaal leven" samen met haar moeder Dorothy Barnett. Ze verdedigde haar moeder in de rechtszaal met een bordje waarop stond te lezen: "Ik hou van je, mama."

Barnett ontvluchtte de VS in 1994 nadat ze wegens haar bipolaire stoornis het hoederecht over haar dochtertje zou kwijtspelen. Ze nam haar mee en leefde onder verschillende aliassen in Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en uiteindelijk Australië.

De vrouw zou volgens de Britse krant Daily Mail beroep hebben gedaan op een organisatie die bekend staat als Children of the Underground. Die opereert in een legale grijze zone om vrouwen te helpen die thuis misbruikt worden. De politie trof in 1994 in het huis in de staat South Carolina allerlei kruipruimtes, geheime gangen en ingewikkelde kaarten met ontsnappingsroutes aan. Barnett zou ten allen tijde een vervalst paspoort hebben gebruikt. Geen sinecure, want Australië staat bekend om zijn strenge immigratiewetgeving.

Omdat ze nooit een officieel geldig paspoort had, blijft Barnett een Amerikaans staatsburger. Ze zal dan ook aan de VS worden uitgeleverd om daar te worden berecht.

Bron: Gazet van Antwerpen

Mijn mening: Toen ik dit las zat ik toch wel even met een dubbel gevoel. Geweldig dat het meisje eindelijk terecht is en het blijkt dat de moeder toch voor haar kind kan zorgen met haar stoornis. Dus ik vind niet dat ze moeten oordelen om het kunnen opvoeden, ze kunnen beter de graad van de stoornis onderzoeken dan. Maar wat ik wel raar vind; Wie houdt zicht er mee bezig met 19 jaar dezelfde zaak? Zijn er geen dringendere gevallen? Wel mooi dat ze nooit opgeven, maar er zijn toch andere en waarschijnlijk ook dringendere gevallenen denk ik toch.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.