actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2013, 06:54
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
19 gewonden bij schietpartij tijdens parade New Orleans

19 gewonden bij schietpartij tijdens parade New Orleans

In de Amerikaanse stad New Orleans zijn 19 mensen gewond geraakt bij een schietpartij tijdens een moederdagparade. De daders openden het vuur toen een muziekfanfare voorbijkwam. Bij de slachtoffers waren 2 kinderen.
De schietpartij deed zich voor rond 14 uur plaatselijke tijd. Enkele mannen openden het vuur op een groep mensen die deelnamen aan een feestelijke optocht voor Moederdag in een wijk in de stad New Orleans, Louisiana. Het ging om een feestje dat spontaan was ontstaan in de staart van de officiële parade.

Volgens de politie vuurden de daders op een kruispunt met verschillende types van wapens op de menigte. Negentien mensen raakten gewond, tien mannen, zeven vrouwen en een jongen en een meisje van 10 jaar. Hun verwondingen zijn niet levensbedreigend.

Onmiddellijk na de schietpartij werden drie mannen gezien die van de plek wegvluchtten. Het is nog onduidelijk wat de aanleiding is. Volgens de autoriteiten zou het niet gaan om terrorisme, wel om "gewoon straatgeweld". New Orleans heeft een bedenkelijke reputatie wat betreft criminaliteit met vuurwapens.

Bron: deredactie.be 13/5/2013

Mening: Telkens als ik zo iets lees, vraag ik me af waarom ze dit doen. Momenteel weten ze nog niet waarom ze dit hebben gedaan, dus het zou zelfs nog kunnen dat het gewoon zinloos geweld is. Ik vraag me toch af waar het met onze wereld naartoe gaat. Je mag al blij zijn dat je leeft, waarom wil je dan het leven van anderen stuk maken? Er waren 2 kinderen bij betrokken die nog geen vlieg kwaad kunnen doen. Ze zijn misschien niet in levensgevaar, maar ze zullen er toch een trauma aan overhouden. Is dit nu het doel van onze maatschappij? Mensen neerschieten zonder dat er een aanleiding voor is? Ik vind het ronduit schandalig dat zo'n dingen gebeuren.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.