actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2017, 13:51
sara.v*rheyden sara.v*rheyden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ranst
Posts: 32
Britse premier wankelt: "Veertig parlementsleden eisen ontslag May"

Britse premier wankelt: "Veertig parlementsleden eisen ontslag May"

Veertig parlementsleden van de regerende Conservatieve Partij hebben een brief ondertekend waarin ze het vertrouwen opzeggen in de Britse premier Theresa May. Dat meldt de Sunday Times vandaag. Met acht stemmen meer is het mogelijk om de partijleider te dwingen om af te treden.

Mochten die stemmen behaald worden, dan wordt de nieuwe partijleider ook direct de premier van Groot-Brittannië. Nieuwe verkiezingen zijn daarvoor niet nodig.

Moeizame brexit-onderhandelingen

May kreeg een flinke klap te verwerken tijdens de vervroegde parlementsverkiezingen in juni. De Conservatieven verloren hun absolute meerderheid in het lagerhuis. Ook de moeizame brexit-onderhandelingen worden haar aangerekend. De laatste weken sijpelen steeds meer berichten naar buiten over partijgenoten die het vertrouwen hebben verloren in May.

Chaotische speech

De wanklanken zwollen recent weer aan na de chaotisch verlopen speech van May op de jaarlijkse conferentie van de Conservatieve partij, waarin ze werd onderbroken door een komiek met een ontslagbrief. Ook had ze last van hoestbuien. Die speech had haar leiderschap juist moeten onderstrepen.

Ontslag

Ook het recente ontslag van twee van haar ministers, werkt tegen May. Michael Fallon (Defensie) stapte op na beschuldigingen van seksuele intimidatie, terwijl Priti Patel (Ontwikkelingssamenwerking) moest vertrekken wegens niet meegedeelde ontmoetingen met Israëlische regeringsvertegenwoordigers.

Bron: De Morgen 12/11 https://www.demorgen.be/buitenland/...g-may-bde0e249/

Mening: Als veertig parlementsleden Theresa May niet meer vertrouwen, zal hier wel een reden voor zijn. Ik vind het zelf ook verdacht dat twee van haar ministers al ontslag hebben genomen. Michael Fallon nam ontslag voor een niet rechtstreeks politieke reden. De reden dat Priti Patel ontslag nam heeft wel politiek belang. Het is natuurlijk de vraag of May van de ontmoetingen met Israëlische regeringsvertegenwoordigers wist. Patel werkte onder May, dus zou ik denken dat ze hiervan af wist. Hierdoor snap ik dat andere parlementsleden haar niet vertrouwen. Daarbovenop heeft ze nog geen echte vooruitgang geboekt met de brexit-onderhandelingen. Daarom vind ik dat het een goede zaak zou zijn als May ontslag nam en er een nieuwe premier voor Groot-Brittannië zou komen. Eens het vertrouwen weg is, is het moeilijk om dit terug te krijgen. Het zal volgens mij zeer moeilijk zijn voor May om nog iets gedaan te krijgen tijdens haar tijd als premier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.