actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2014, 22:29
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
De Croo wil goedkopere ‘bundels’ voor internet en tv

Minister van Digitale Agenda en Telecom Alexander De Croo (Open VLD) belooft zich ver weg te houden van inmenging bij Belgacom en Bpost. Toch enkele speerpunten: exotische fiscale avonturen - een verwijzing naar LuxLeak - zijn uit den boze en de telecommarkt moet competitiever.

‘Inmenging bij Belgacom en Bpost heeft de voorbije jaren tot te veel frustratie geleid’, zei De Croo dinsdag tijdens zijn hoorzitting in de Kamercommissie. Over de vermelding van Belgacom in de lijst van bedrijven die een tax ruling onderhandelden met Luxemburg, wil De Croo wel nog zijn zeg doen. Fiscale avonturen zoals door LuxLeaks aan het licht kwamen, kunnen niet.

De Croo vindt dat de bedrijven met overheidsparticipatie vooral de burger ten dienste moeten staan, en niet zozeer de overheid. ‘Ik wil een zo competitief mogelijke markt. We zullen bijvoorbeeld een kader creëren waarin de telecomoperatoren kunnen investeren, maar dat moet leiden tot innovatieve producten tegen een scherpe prijs.’

De vicepremier gaf het voorbeeld van de mobiele telefonie. ‘Ook veranderen van vaste telecomoperator moet eenvoudig worden. De prijzen van de bundels - met internet, telefonie en digitale televisie - liggen nog steeds een pak hoger dan in de buurlanden. Het verloop tussen de verschillende spelers is heel laag, onder meer omwille van de administratie. Daarom wil ik dat de operatoren die last op zich nemen.’

De postsector moet nog vrijer worden, ook al doet Bpost het volgens De Croo zeer goed. Het recente idee om pakjes op zondag te bezorgen, valt bij De Croo in de smaak. De Croo wil de onafhankelijkheid van de Post- en telecomregulator (BIPT) verhogen. De Europese Commissie is immers naar het Europees Hof van Justitie gestapt omdat België die onafhankelijkheid te weinig garandeert.

Bron: De Standaard 25/11/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141125_01395309

Eigen Mening:
Ik ben voorstander van dit idee, zeker om de overschakeling van telecomoperatoren gemakkelijker te maken. Uit eigen ervaring weet ik dat het zeer moeilijk is om van provider te veranderen. Er kruipt veel tijd en moeite in en vaak betaal je een hele som geld. Het zou dus veel gemakkelijker zijn moest dit allemaal wat vlotter verlopen. De onafhankelijkheid van de bedrijven is inderdaad ook belangrijk, ze moeten zelf initiatief nemen en hierbij is inderdaad Bpost een goed voorbeeld. Ik vind dat dit meer moet gebeuren, de minister moet niet steeds zeggen wat te doen. Ze zouden het hef in eigen handen moeten nemen en ik denk dat ze hiermee al goed begonnen zijn.

Laatst aangepast door Lisse.A*rts : 25th November 2014 om 22:36.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.