actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th January 2012, 10:52
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Prijs woningen gaat boven de 200.000 euro

Prijs woningen gaat boven de 200.000 euro

De gemiddelde verkoopprijs van woonhuizen en appartementen in België is in 2011 boven de grens van 200.000 euro gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat (KFBN).
In 2011 waren er bijna 3 procent meer vastgoedtransacties tegenover 2010, zo blijkt uit de notarisbarometer van het KFBN. De gemiddelde verkoopprijs van het vastgoed overschreed de kaap van 200.000 euro.

Het afgelopen jaar werden Belgische woonhuizen 10,7 procent duurder, tot gemiddeld 214.000 euro. Appartementen stegen 8,4 procent. De gemiddelde prijs van een appartement bedroeg vorig jaar 206.000 euro.

Trevi

Woensdag maakte immomakelaar Trevi zijn eigen 'Vastgoedindex' bekend. Volgens Trevi zijn de woningen in België het afgelopen jaar maar 2,8 procent duurder geworden. De vastgoedprijzen volgen daarmee de inflatie.

De prijzen zijn het sterkst gestegen in het Brussels gewest (+4,5 procent). De prijsstijgingen in Wallonië en Vlaanderen liggen niet ver uit elkaar, aldus Trevi

Bron: www.destandaard.be
Eigen mening: Persoonlijk vind ik dit wel een deprimerend bericht. De prijzen van woningen stijgen nog maar eens. Als je weet dat wij binnen enkele jaren zelf op zoek moeten gaan naar een huis, dan is dit geen fijn bericht. Mensen moeten nu soms al ontzettend hard zoeken naar een "niet te duur" huis. Tegen dat wij apart gaan wonen, moet je waarschijnlijk al ontzettend veel betalen voor een heel klein huisje. Het afgelopen jaar werden Belgische woonhuizen 10,7 procent duurder. Dat is ontzettend veel. Reken maar eens uit hoeveel de huizen dan kosten, met die stijging jaarlijks binnen 5 jaar. Dan worden huizen met een normale grootte en appartementen bijna onbetaalbaar voor de gemiddelde mens.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th January 2012, 17:45
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Hopelijk maakt de Vlaamse regering met haar nieuwe bevoegdheden een woning kopen terug een beetje betaalbaar. Ik ken zelf niks van economie en ik wil dan ook aan mensen die er wel iets van kennen vragen hoe dit kan?
Hoe kunnen die prijzen blijven stijgen? Is er dan zoveel meer vraag dan aanbod? Of werken woningprijzen en grondprijzen niet volgens dat principe? Je moet gewoonweg rijk zijn om nog een huis te kunnen betalen, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd January 2012, 10:33
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ik volg zelf economie, en persoonlijk weet ik het antwoord hier ook niet op. Vanonder in het artikel staat dat de vastgoedprijzen mee met de inflatie zijn gestegen. Op die manier zou het nog kunnen kloppen, maar in het midden van het artikel staat dat woonhuizen 10,7 procent duurder zijn geworden. Dan is er volgens mij toch ook niet echt iets juist. Het inkomen is ook niet met 10,7 procent gestegen dus daardoor zijn huizen nu bijna onbetaalbaar. Ik hoop ook dat de vastgoedprijzen de komende jaren toch nog een stuk gaan dalen. Mijn ouders zeggen zelf ook dat als ze nu een huis zouden moeten kopen, ze waarschijnlijk nooit ons huis van nu nog zouden kunnen betalen. Als wij later op zoek moeten gaan naar een betaalbaar huis, zal het een heel klein huis worden waarschijnlijk. Ik hoop dus ook dat ze hier zeker de komende jaren iets aan gaan veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.