actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2015, 20:53
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
Alle kerncentrales in ons land tegen Kerstmis opnieuw in werking

Tegen Kerstmis zouden alle kerncentrales in ons land opnieuw werken. Dat is voor het eerst in anderhalf jaar tijd. Uitbater Electrabel zal de komende dagen namelijk de vier kerncentrales die stilliggen, opnieuw opstarten. Het gaat over de "scheurtjescentrales" Doel 3 en Tihange 2 en de twee oude centrales Doel 1 en Doel 2.

Het voorbije anderhalf jaar werden de kerncentrales in ons land om diverse redenen stilgelegd. Er was een sabotage in onze grootste centrale in Doel 4.

Los daarvan waren er scheurtjes ontdekt in de kernreactoren van Doel 3 en Tihange 2. Daardoor werden die lange tijd stilgelegd. Een paar weken geleden werden die twee reactoren technisch in orde bevonden. Daardoor kon het licht op groen gezet worden voor een heropstarten van die twee eenheden.

Ook met de oude kerncentrales van Doel 1 en 2 is er geen probleem meer. Die laatste twee hadden volgens de kernuitstap van een tiental jaren geleden eind dit jaar hoe dan ook gesloten moeten worden.

Door een akkoord op de valreep korte tijd geleden tussen de Belgische overheid en de Franse energiegroep Engie (ex-GDF Suez), de eigenaar van de kerncentrales in België. Daardoor mogen Doel 1 en 2 nog tien jaar langer openblijven.

Electrabel verwacht dat tegen 24 december alle Belgische kerncentrales opnieuw gekoppeld zullen zijn aan het net.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:
Ik weet dat velen tegen kerncentrales zijn. Ik ben er daar ook één van. Al probeer ik wel realistisch te blijven. Ik hoop ook dat onze regering een haalbaar plan opstelt om over te schakelen naar andere (groenere?) stroom.
Ik besef echter wel dat nu eisen dat ze de kerncentrales voor eeuwig sluiten, geen goed doordacht plan is. Ik herinner me nog goed dat er kaarten van België werden verspreid met daarop de risicogebieden een stroompanne. Daar werd ook niemand beter van.

Laatst aangepast door G*ddy.Peiten : 10th December 2015 om 21:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.