actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2013, 11:40
Kristof.S*erckx Kristof.S*erckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: Retie
Posts: 20
‘VDAB helpt jongeren niet aan een job’

Zeven op de tien jongeren vinden dat de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB hen niet echt aan een job helpt. Dat blijkt uit een bevraging van de Vlaamse jeugdraad bij 750 jongeren tussen zestien en dertig, waarover De Morgen maandag schrijft.

‘Er is een gebrek aan informatie en de jongeren missen een aanpak op maat’, zegt Lotta Coenen van de Jeugdraad. Uit de bevraging komt nog naar voor dat slechts 13 procent van de jongeren zegt dat ze de VDAB goed kennen.

In De Morgen zegt de VDAB al eerder signalen gekregen te hebben over een imagoprobleem. ‘Dit voorjaar hadden we nochtans een uitgebreide campagne voor jongeren, we organiseren voor hen allerlei projecten en we hebben een speciale pagina op onze website. We hoorden wel dat die niet onmiddellijk te vinden is.’

Volgens Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) geldt België in Europa als een goed voorbeeld als het gaat om jeugdwerkloosheid. ‘Dat wil toch zeggen dat onze aanpak werkt.’

bron: De Standaard

mening: De VDAB is een organisatie die zeer goed werken zolang de klant (de werkloze) zelf gemotiveerd is, met gemotiveerd bedoel ik dat ze altijd bereikbaar moeten zijn en hun mails bijhouden. Dit is voor velen van de tegenwoordig toch wel nonchalante jeugd al een uitdaging. Bovendien is het tegenwoordig geen taboe meer om gewoon niet te doen wat je niet graag doet en als je niet gestudeerd hebt richting een job, of dit nu hoger of secundair onderwijs is, is het logisch dat je geen job vind die je graag doet en zo dus gewoon helemaal niet werkt. De VDAB kan weinig doen aan werkloze jongeren als deze jongeren zelf geen ambitie hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2013, 13:21
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Ik vind de titel van dit artikel slecht gekozen. Het gaat voornamelijk over het feit dat jongeren hun weg niet echt vinden naar VDAB en dat ze imagoproblemen hebben. Los van de titel is het wel jammer nieuws. Wel vraag ik me af hoe het komt dat jongeren minder snel hun weg vinden naar de VDAB. Komt het omdat de motivatie om werk te gaan zoeken heel ver weg is? Ligt het probleem wel bij VDAB zelf? Vooral dat laatste vraag ik me af. Ik zou voor VDAB geen oplossing of advies kunnen vinden, ik denk vooral dat het de jeugd zelf is waar iets moet veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.