actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2005, 03:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Post PAV-Actua Examen: Richtwijzer 1ILSO 2004-2005

PAV-Actua Examen: Richtwijzer 1ILSO 2004-2005


-Het PAV-Actua examen zal slechts één hoofdvraag omvatten, nl.: "Wat is volgens jullie goede politiek zoals ze door de Vlaamse/Belgische partijen momenteel gevoerd zou moeten worden?" . Dit veronderstelt eerst en vooral een reflectie over het 'wat' van die 'goede politiek', en vervolgens ook de vraag naar de vertaling ervan...
-Je verwijst in het antwoord op deze vraag/vragen zoveel mogelijk naar concrete(!) politieke partijstandpunten zoals ze de afgelopen weken/maanden de agenda van de Belgische politiek hebben gekleurd...
-We hebben het dit jaar nogal veel gehad over het VB, vandaar de suggestie om je bij deze opdracht vooral te focussen op de standpunten van de 'klassieke' politieke partijen - zonder het VB dus - over één welbepaald politiek 'hot item'...
-Je hoeft op voorhand geen geschreven werkstuk mee te brengen, maar ik vraag wel dat je met je collega op voorhand grondig overleg hebt gepleegd over de in te nemen standpunten m.b.t. dit ene onderwerp, en vooral: over het feit dat het wel degelijk gaat om reële standpunten(1) van bestaande partijen(2) over één actueel onderwerp per groepje(3) (wees dus goed geïnformeerd, liefst op basis van 'kwaliteitsbronnen' voor 'het nieuws')!
-Ik sluit niet uit dat ik bij het examen mensen van verschillende groepjes tegenover elkaar plaats zodat de verschillende argumenten zich ook effectief kunnen waarmaken in een echte politieke discussie... (m.a.w.: iedereen moet aanwezig zijn op het beginuur!)
-Onder het forum 'Pro of Contra?' (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=137) vinden jullie de bijdragen terug die jullie zelf gepost hebben in de loop van het jaar als aanzet voor de VB-discussie... Ik neem deze teksten én groepjes als uitgangspunt voor het mondelinge examen van PAV-Actua dat jullie per twee(!) op 14/06!!! vanaf 13.00u. komen afleggen... Lees dus voor alle zekerheid de eigen bijdrage nog eens na, want het is goed mogelijk dat ik hierop tijdens de discussie terug kom...


Good Luck!

Bij vragen: mail gerust naar 'bart.staes@khk.be'
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 13th June 2005 om 23:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.