actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 16:13
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Sneeuw in Vlaanderen veroorzaakt (voorlopig) geen verkeershinder

Sneeuw in Vlaanderen veroorzaakt (voorlopig) geen verkeershinder

Het is al de hele middag licht aan het sneeuwen in Vlaanderen. Terwijl de witte vlokken prachtige winterse taferelen tot stand brengen, vrezen autobestuurders vooral een helse avondspits als gevolg van witte snelwegen. Goed nieuws: het Vlaams Verkeerscentrum ziet voor de woensdagavondspits voorlopig geen problemen.
Met de komst van Sinterklaas is het woensdag ineens ook beginnen sneeuwen. Het ging eerst om natte sneeuw, vervolgens om dikke witte vlokken. Dat veroorzaakt op de snelwegen voorlopig gelukkig niet te veel hinder. ‘We zien vertragingen van 10 tot 15 minuten op de ringwegen rond Antwerpen en Brussel, vermoedelijk veroorzaakt door watergladheid', meldt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum.

Zonder incidenten belooft de woensdagavondspits dan ook niet erger te worden dan normaal. Wegens slechte zichtbaarheid raadt het Vlaams Verkeerscentrum bestuurders wel aan voorzichtig te zijn en de snelheid aan te passen aan de weersomstandigheden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121205_00392201

Commentaar: Ik vind dit een heel positief gegeven na vorig jaar. Toen hadden we veel problemen op onze Belgische wegen door de sneeuw. Natuurlijk is er nu nog niet zoveel sneeuw gevallen als vorig jaar, maar toch vind ik het al een verbetering. Ik heb recent ook op het nieuws gezien dat men al heel wat kilo's strooizout op de baan heeft gegooid, en dat vind ik heel goed wat je kan beter voorkomen dan genezen. Ik rijd sinds kort zelf met de auto en ervaar dus ook hoe sneeuw het verkeer in de war kan brengen en hoop dat de grote problemen ver weg blijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.