actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2006, 17:27
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Toekomstvisie jongeren en professionals verschilt

Toekomstvisie jongeren en professionals verschilt


Terwijl acht op de tien jongeren zich goed tot zeer goed voorbereid voelen op hun professionele toekomst, vindt 72 procent van de professionals daarentegen dat jongeren slecht tot zeer slecht voorbereid zijn.


Dat blijkt uit twee enquêtes die werden afgenomen bij 1.100 jongeren uit het vijfde, zesde en zevende jaar secundair onderwijs en bij 442 Human Resources-managers/recruteerders en ondernemers. De onderzoeken werden uitgevoerd door DREAM, een nationaal project van de hogescholen ICHEC en EHSAL, en het Verbond van Belgische Ondernemingen. De competenties waar jongeren over beschikken (ambitie, team spirit, toepassing van schoolse kennis en flexibiliteit) stemmen slechts gedeeltelijk overeen met wat ze nodig hebben volgens de professionals (doorzettingsvermogen, flexibiliteit, team spirit, communicatievaardigheid en talenkenis). Volgens de professionals moeten jongeren vooral hun doorzettingsvermogen en talenkennis bijspijkeren.


Weblog DM, 07-03-2006 (dwm) (Belga 12:42)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2006, 20:56
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Verbaast me niks. Als ik naar mijn eigen stage kijk, dan merk ik ook wel dat wat wij in de school aangereikt krijgen, amper toepasbaar schijnt te zijn in de praktijk.

Ergens ook wel lachen dat toepassing van schoolse kennis niet van belang is volgens de experts. Niet dat ik anders verwacht had.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.