actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2015, 06:00
Lindsay.C*eymans Lindsay.C*eymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 25
Twintig landen beloven investering in hernieuwbare energie te verdubbelen

Twintig landen beloven investering in hernieuwbare energie te verdubbelen

De Verenigde Staten gaan samen met 19 andere landen, waaronder enkele grote vervuilers zoals Australië, Brazilië en China, hun investeringen in hernieuwbare energie verdubbelen. Dat maakte het Witte Huis gisteren bekend in de aanloop naar de VN-Klimaattop in Parijs. Het engagement dat "Mission Innovation" gedoopt werd, zou vandaag formeel worden ondertekend.

De twintig betrokken landen vertegenwoordigen naar verluidt 80 procent van alle onderzoek naar hernieuwbare energie ter wereld. De bedoeling is om dat budget binnen vijf jaar te verdubbelen. De bedoeling van de extra fondsen is om nieuwe technologieën te vinden, die leiden tot "een schone, betrouwbare en betaalbare energiemix".

Door hierop in te zetten, kan men de opwarming van de planeet onder de 2 graden houden, wat de doelstelling is van de Klimaattop, meent de Amerikaanse regering.

Bill Gates
Tegelijk komt er ook een privaat initiatief, "Breakthrough Energy Coalition", van 28 investeerders onder leiding van de Amerikaanse miljardair Bill Gates. De initiatiefnemers willen als tussenschakel fungeren tussen nieuwe bedrijfjes, wetenschappelijk onderzoek en de markt. De bedoeling is voldoende geld ter beschikking te stellen om ideeën te ontwikkelen.

De twintig landen die deelnemen aan "Mission Innovation" zijn Australië, Brazilië, Canada, Chili, China, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, India, Indonesië, Italië, Japan, Mexico, Noorwegen, Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zweden en Zuid-Korea. Het initiatief staat ook open voor andere landen, luidt het.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/wetenschap/t...belen-b8376a60/

Eigen mening:
Ik vind dit een uitstekend idee van deze twintig landen. Meer hernieuwbare energie gebruiken lijkt me heel wat beter dan de manier hoe we nu leven. We gebruiken dit soort energie al wel, maar volgens mij in te kleine maten. Daarom ben ik een grote voorstander van het idee. We moeten ons echt bewust maken van het belang van de hernieuwbare energie en het verbeteren van ons leefmilieu. Buiten het feit dat er veel wordt over gesproken moet er ook effectief iets worden ondernomen. Als dit initiatief stilaan kan worden doorgedrukt door de twintig landen, ben ik er vrij zeker van dat andere landen hierin zullen volgen.
De tussenkomst van Bill Gates kan hier ook een beetje in helpen bij de start van nieuwe bedrijven. Hij kan tips geven en hulp bieden over de hernieuwbare energie. Toch stel ik me ook wel de vraag hoeveel hij over deze hernieuwbare energie kent.
Ik hoop alvast dat dit initiatief aanslaat en we de opwarming van de aarde kunnen beperken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.