actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2007, 12:11
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Van Rompuy sluit doorbraak op de valreep niet uit

Van Rompuy sluit doorbraak op de valreep niet uit

Koninklijk verkenner Herman Van Rompuy sluit niet uit dat hij op de valreep toch nog een doorbraak kan realiseren in de regeringsonderhandelingen. Dat verklaarde hij vanochtend tijdens 'De Ochtend' op Radio 1. De commentatoren mogen dan wel pessimistisch zijn, "maar zij weten minder dan ik", aldus de CD&V'er. De politieke toestand blijft niettemin erg moeilijk.

Van Rompuy zei nog dat het voorstel om iedereen de mogelijkheid te geven te kiezen waar hij bij de verkiezingen gaat stemmen op een bepaald ogenblik op tafel heeft gelegen, maar het gaat enkel om één van de vele voorstellen die ter sprake gekomen zijn. Het belang ervan moet niet overdreven worden, luidde het. De verkenner merkt op dat er in Nederland een gelijkaardig systeem bestaat.

Eerder ontkende N-VA-voorzitter Bart De Wever dat hij dergelijk voorstel op tafel gelegd had en dat erover gepraat is geweest. Over Brussel-Halle-Vilvoorde is er volgens de verkenner de afgelopen maanden nauwelijks gepraat, behalve tijdens de bemiddelingsronde van Jean-Luc Dehaene. (belga/tdb)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th September 2007, 18:19
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 103
Ik hoop echt dat de verkiezingen van verschillende niveau's in de toekomst in hetzelfde jaar worden georganiseerd. Zo zouden politice zich meer kunnen concentreren op hun echte job namelijk "goed besturen"!!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th September 2007, 21:27
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Als alle verkiezingen zouden samenvallen, dan vrees ik een beetje dat de federale de regionale volledig gaan overschaduwen. En dat zou in een land zoals het onze, waar de gewesten steeds belangrijker worden, net níet de richting zijn die we willen inslaan.

Tegelijk durf ik het te betwijfelen dat politici opeens niet meer "goed" zouden kunnen besturen. Met alle respect voor Van Rompuy, die zoiets allicht veel beter kan inschatten dan mezelf, maar ik denk niet dat bijvoorbeeld een Vandenbroucke in de huidige crisis (veel) slechter presteert dan anders.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th September 2007, 18:25
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 103
ik ben het met je eens dat er zeker voldoende ministers zijn die wel goed met hun jobs bezig zijn. Maar wat mij zeker stoort is het feit dat: Wanneer er zich nieuwe verkiezingen aanbieden sommige ministers hals overkop hun post verlaten om zich dan op een andere post te vestigen. Ik denk dat zoiets verwarring creërt, weinig transparant is en het bestuur zelden ten goede komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.