actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2010, 17:49
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poederlee
Posts: 35
Hoofdcommissaris slaat rokende collega in elkaar

Hoofdcommissaris slaat rokende collega in elkaar


Een hoofdcommissaris van de federale politie in Brussel heeft drie weken geleden een collega in elkaar geslagen omdat die in zijn bureau aan het roken was, met het raam open. Het slachtoffer is vijf weken werkonbekwaam. De commissaris heeft onder meer een hersenschudding en een pijnlijke schouder.

Volgens de kranten van De Persgroep werd er een klacht ingediend tegen de agressieve hoofdcommissaris bij de Algemene Inspectie. Tot groot ongenoegen van de collega's werd hij echter niet geschorst.

Het incident deed zich voor in de kantoren van het interventiekorps van de Federale Politie Brussel, dat instaat voor de ordehandhaving bij betogingen.

Mario Thys van de vakbond NSPV beweert dat enkele personeelsleden zich door dit geval van agressie hebben aangemeld bij het stressteam.

"Blijkbaar zouden er nog een hele resem feiten zijn waarin de hoofdcommissaris betrokken is, maar die werden met de mantel der liefde toegedekt. Het betreft hier feiten die in tegenstrijd zijn met de deontologische code en die tuchtrechtelijk vervolgd dienen te worden. Indien het hier inspecteurs, hoofdinspecteurs of commissarissen zou betreffen, dan zouden de nodige maatregelen reeds getroffen zijn om het personeelslid te vervolgen", weet Mario Thys.

De personeelsleden bezinnen over wilde acties.

bron: http://www.zita.be/nieuws/binnenlan...-in-elkaar.html
16 oktober 2010

Ik denk dat dit er wel over gaat. Iemand die rookt, oke als dat verboden is op het werk en die doet dat dan wel, die verdient straf. Maar om die bont en blauw te slaan?! Er zijn andere manieren!
Ik vind het ook wel schandalig dat de persoon in kwestie niet wordt geschorst. Als ik een van zijn collega's zou zijn, ik zou me niet veilig voelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2010, 19:10
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Hoofdcommissaris slaat rokende collega in elkaar

Agressiviteit komt de laatste tijd spijtig genoeg meer en meer voor. Politieagenten zouden net het voorbeeld moeten geven en kalm blijven in alle situaties. Hier gaat het zelfs om een hoofdcommissaris! Een man die verantwoordelijk is voor zijn agenten en hij gaat ze in elkaar slaan?! Hier zijn geen excuses voor. Het slachtoffer is vijf weken werkonbekwaam dus hij zal zich niet ingehouden hebben. En hij is nog bij enkele feiten betrokken. Toch wordt hij niet geschorst. Dat kan volgens mij niet. Mijn grote vraag: 'Waarom doen ze hier niets aan?' Zijn ze bang van hem? Is het omwille van zijn positie? Men zou beter moeten weten en hem straffen met ten minste een schorsing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.