actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2010, 14:45
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Postzegel wordt 2 cent duurder

BRUSSEL - Vanaf 1 januari wordt het tarief van de postzegel verhoogd met 2 eurocent.
Een postzegel voor een genormaliseerde zending binnen België kost dan 0,61 euro in plaats van 0,59 euro, bij de aankoop van 10 zegels of meer. Per stuk wordt het tarief 0,71 euro in plaats van 0,69 euro. Dat meldt bpost vrijdag.

Voor genormaliseerde internationale zendingen gaat het tarief van 0,90 euro naar 0,93 euro (binnen Europa) en van 1,05 euro naar 1,10 euro (rest van de wereld), als minimum 5 zegels worden aangekocht. Per stuk bedraagt het nieuwe tarief respectievelijk 1,03 euro (in plaats van 1 euro) en 1,20 euro (in plaats van 1,15 euro).

De aanpassing ligt volgens bpost in lijn met de stijging van de levensduurte en wordt doorgevoerd binnen de grenzen vastgesteld in het beheerscontract tussen bpost en de Belgische Staat. Nog volgens bpost is de verhoging met 2,9 procent evenwel lager dan de 4,75 procent stijging die het beheerscontract, rekening houdend met de verhoogde kwaliteit van de bpost-dienstverlening, mogelijk maakt.

Bpost heeft naar eigen zeggen in het eerste semester van 2010 de kwaliteitsdoelstellingen (95 pct) van het beheerscontract duidelijk overschreden. In 2009 kwamen 94,8 pct van de brieven en pakjes op tijd, in het eerste semester van 2010 liep dit cijfer op tot 96,4 pct, een cijfer dat nooit eerder werd bereikt, aldus bpost.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Ik vind het verhogen van de prijs voor postzegels geen goede beslissing van bpost. Mensen sturen steeds meer e-mails en als men dan de prijs nog gaat verhogen voor een postzegel, zal dit het aantal klanten bij de post zeker niet bevorderen. Ik vraag mij af waarom moet die twee cent extra doorgevoerd worden? Ik vind dat dit voor niets nodig is!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2010, 21:37
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Ik geef Jelle hier gelijk in. In deze tijd worden er zelden nog brieven geschreven. Enkel rekeningen krijgen we nog in onze brievenbus. Maar een deftige brief, al lang niet meer.

Het verhogen van postzegels heeft dus weinig zin. Mensen gaan het zelden gebruiken. Kunnen we ons misschien niet de vraag gaan stellen dat de post emails wilt aanmoedingen door deze verhoging? Het is ver gezocht (weet ik), maar wat zou anders de verklaring kunnen zijn van de verhoging?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th October 2010, 11:27
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Geld

Ergens vind ik niet dat die 2 eurocent er toe doen. Het is echt weinig geld voor een gewone brief te verzenden wetende door hoeveel handen het gaat.
Ik zou het erger vinden moesten de aangetekende brieven of pakketenpost nog duurder worden. Deze zijn ontzettend hoog dat ik liever het pakketje even zelf breng.
Maar langst de andere kant. Ja als elke keer die postzegel duurder gaat worden, wie stuurt er dan nog brieven ?
Ik schrijf graag af en toe is een persoonlijke brief. Dit is zoveel leuker om iets in je bus te krijgen dan die 'koude' e-mail.
Ja met de tijd zal de post met echt papier verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.