actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2012, 12:29
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Pyromaan mag niet meer roken

Pyromaan mag niet meer roken

Een 19-jarige jongen die een boerderijschuur in Sint-Pieters-Leeuw in brand heeft gestoken is een tijd geleden in Brussel vrijgelaten onder een opmerkelijke voorwaarde: de jonge pyromaan mag niet meer roken.
Volgens de rechter is er een verband tussen zijn rookgedrag en de drang om spullen in de fik te zetten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

De jongen zelf zegt zich veel beter te voelen nu hij niet meer mag roken. Hij heeft geen aandrang meer gehad iets in de brand te steken. "Sinds ik niet meer rook en dus ook geen aansteker op zak heb, voel ik die drang om vuur te stichten niet meer'', aldus Niels D uit Halle.

De jonge pyromaan kreeg 1 jaar voorwaardelijke celstraf voor het in de brand steken van de schuur, die volledig in as werd gelegd. Voor zover bekend is het de eerste keer dat het parket deze voorwaarde oplegt. (mvdb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...eer-roken.dhtml

Mening:
Bij het lezen van de titel van het artikel was ik meteen nieuwsgierig naar de inhoud van dit artikel. Ik vond het raar dat als je een pyromaan verbiedt om te roken dat hij ook geen brand meer zou stichten.
Er kan natuurlijk wel een verband bestaan tussen roken en vuur stichten. Als je de neiging hebt om dit te doen, en je hebt de middelen, een aansteker, bij je is de verleiding groter. Daarom is het misschien niet zo'n slecht idee geweest om het middel dat tot brandstichting leidt weg te nemen. Daarom vind ik dit een goede manier om het probleem aan te pakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.