actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 11:34
jannes.v*ndyck jannes.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 65
Obama: ‘We gaan Islamitische Staat vernietigen’

De Verenigde Staten zullen er alles aan doen om de terreurorganisatie Islamitische Staat te bevechten. ‘Hen vernietigen is niet alleen een realistisch doel, we zullen er ook in slagen’, zei president Barack Obama tijdens de Aziatische top in Maleisië.

‘We zullen hen vernietigen. We zullen het land heroveren dat ze momenteel innemen, hun geldbronnen uitschakelen, hun leiders opsporen, en hun netwerk en aanvoerlijnen ontmantelen’, zei Obama.

Voor Rusland had Obama de boodschap dat het ‘behulpzaam’ zou zijn als die hun focus zouden richten op het treffen van Islamitische Staat. Hij zei nog te hopen dat Rusland zou toestemmen in een wissel van de wacht in Syrië waarbij president Assad zou aftreden.

De Russische premier Dmitri Medvedev riep de landen met grote moslimpopulaties, inclusief Rusland, op om eensgezind te vechten tegen IS. ‘We hebben een antiterroristisch standpunt nodig’, zei hij. ‘Het is duidelijk dat we deze dreiging alleen de baas kunnen als we onze krachten samenbrengen en werken via internationale organisaties zoals de Verenigde Naties’, aldus Medvedev.

VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon brak ene lans voor de samenwerking tussen de grootmachten VS en Rusland om het terrorisme uit te roeien. ‘Deze terroristen moeten verslagen worden in naam van de mensheid.’ Hij riep op tot wereldwijde solidariteit in deze strijd.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151122_01983245

mening: Heel het gegeven van wereldwijde solidariteit en dergelijke is iets mooi, naar mijn mening. Dit toont aan dat dit soort terreur niet aanvaard wordt, nooit en nergens. Nooit en nergens is natuurlijk wel overdreven, aangezien andere aanslagen zowel nu als in het verleden minder die wereldwijde solidariteit opwekten. In ieder geval, ook de bestrijding van IS vind ik met die wereldwijde solidariteit in gedachte geen abnormale of slechte zaak. Wel hoop ik dat Obama (en enkele andere nationale leiders zoals onder andere Hollande) gehoord hebben van de boodschap 'Bezint eer ge begint'. Alsof IS van de kaart vegen het midden-oosten zal stabiliseren. Alsof een militaire interventie in Irak en Syrië - één van de redenen waarom het Westen geviseerd en gehaat wordt - gaat voorkomen dat het Westen geviseerd en gehaat wordt. Ik hoop dat Obama geleerd heeft uit 9/11, maar ook Obama en de democraten leven van stemmen en ik vrees dat een non-interventie weinig stemmen oplevert...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2015, 13:56
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Reactie

Ik ga volledig akkoord met Jannes. Het is absoluut nodig om een militaire interventie op poten te zetten. Dat de vele grootmachten van de wereld hier aan mee willen werken vind ik zeker positief. Het begrip Koude Oorlog is nog steeds in het collectief geheugen gegrift, dus dit zal zeker helpen om deze mogelijke schrik even opzij te zetten. Ergens zijn we blij dat een land als Rusland nu aan onze kant staat. Het belangrijkste van heel deze zaak is wat Jannes aanhaalt. Alleen een militaire interventie om IS te vernietigen zal de problematiek absoluut niet oplossen. De verandering in deze landen zal vanuit het land zelf moeten komen. Zij moeten een staat op poten kunnen zetten die het volk, de economie en dergelijke ten goede komt. Enkel dan zal het terrorisme onderdrukt kunnen worden. Democratie moet niet opgedragen worden, maar moet vanuit de kern van dat land geaccepteerd worden vooraleer het effect zal hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.