actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 18:19
Aline.V*rmeiren Aline.V*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 30
Peru wijst legalisering abortus na verkrachting af

Een bevoegde commissie van het parlement in Peru heeft een wetsvoorstel om abortus na verkrachting te legaliseren afgewezen. Zo sluit die commissie de deur voor een eventueel debat daarvoor binnen het parlement voor het parlementaire seizoen in juli 2016 afloopt.


Over het voorstel werd gisteren meer dan twee uur gedebatteerd. Voor de tweede keer dit jaar liep een dergelijk initiatief op de klippen.

Vrouwenbewegingen trachten het initiatief te promoten en ijveren ervoor dat vrouwen zelf en vrij kunnen beslissen over hun lichaam. In mei werd een soortgelijke vraag al verworpen.

Het wetsvoorstel was bedoeld om abortus toe te laten in het geval van een verkrachting.

Eigen mening:
Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen, omdat er in Peru heel andere waarden en normen heersen. Toch denk ik dat ze wat mee moeten gaan met hun tijd. De wetenschap beschikt over genoeg kennis om een abortus veilig te kunnen uitvoeren. Ik vind dat elke vrouw baas is over haar eigen lichaam en dus zelf mag beslissen of ze een abortus wil of niet. Ergens kan ik nog begrijpen dat ze abortus willen verbieden als het niet het gevolg is van een verkrachting. Toch denk ik dat ze het beter wel toe kunnen laten, want veel vrouwen gaan andere manieren zoeken om het kindje kwijt te geraken. De gevolgen hiervan zijn vaak veel ernstiger dan de gevolgen van een abortus.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...chting-af.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.