actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Artikels & Boeken
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2006, 10:08
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Question Beroemd en Bizar (saaie lessen zijn voorbereiding op het leven)

Saaie lessen zijn 'voorbereiding op het leven'


Kinderen hebben meer saaie lessen op school nodig, om ze voor te bereiden op het echte leven. Leerlingen dienen te wennen aan het idee dat het leven niet altijd opwindend en interessant is, zo vertelden sprekers op de jaarlijkse conferentie van de Britse lerarenvereniging.

Door tv, computer en videospellen worden scholieren al aan zeer veel prikkels blootgesteld. Het onderwijs kan een goede afwisseling zijn.

''Ik heb de energie niet om dag in dag uit mijn lessen aantrekkelijk te maken met liedjes en danspasjes'', klaagde wiskundejuf Zoe Fail. ''De kinderen worden niet meer genoeg verveeld. Ze worden te veel gestimuleerd. Verveling moedigt de denkvaardigheden en de fantasie aan''.

Barry Williams, docent aan het Hertford Regional College in Cambridgeshire, verklaarde dat degenen die geloven dat zijn lesstijl saai is, ''de nuances en subtiliteit van mijn lessen niet doorhebben''. ''Als iemand mij zegt: ’Mijnheer Williams, dat meisje zit door het raam naar een boom te staren,’ zeg ik: ’Merkt u niet dat ik in mijn lessen elementen van zenboeddhisme voor gevorderden heb geïntegreerd?’. In feite lever ik volwassenen af die in staat zullen zijn te (blijven) kijken naar uitzendingen van politieke partijen map


vrijdag 14 april 2006 | Bron: dpa/belga
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.