actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2015, 12:50
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Amazon: "Drones kunnen veilig pakjes bezorgen"

Amazon: "Drones kunnen veilig pakjes bezorgen"

Amazon wil van start gaan met de levering van pakketjes door drones. Dat verzoek heeft de webwinkel ingediend bij de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA. Amazon wil bewijzen dat drones leveringen aan huis op een veilige manier kunnen uitvoeren.

In het verzoekschrift staat dat Amazon van start wil gaan met een bezorgservice via de lucht. Die dienst zou doorgaan onder de naam Prime Air. Drones worden enkel toelaten, als kan worden aangetoond dat ze niet kunnen botsen met vliegtuigen of crashen op de grond.

De drones, die nog in ontwikkeling zijn, zouden ongeveer 65 meter boven de grond vliegen. Met de hulp van sensoren en computers wordt het mogelijk de route naar de klanten te bepalen en mogelijke gevaren te vermijden, aldus Amazon.

Met zijn verzoekschrift sluit de webwinkel zich aan bij andere bedrijven die proberen de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA zover te krijgen dat ze afziet van de strenge regelgeving die het zakelijk gebruik van drones vrijwel onmogelijk maakt.

De regelgeving die de FAA in gedachten heeft, zou de plannen van Amazon blokkeren. Zo mag een drone slechts tot een bepaalde hoogte worden gebruikt en enkel zolang de bestuurder het toestel zelf kan zien.

Bron: De Redactie, 25/04/15, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2316501

Eigen mening: Dat Amazon drones wil gebruiken is enerzijds wel goed. Het leveren zal waarschijnlijk nog sneller kunnen gebeuren. Op deze manier is technologie altijd iets positief. Alles moet sneller en sneller gaan. Je kan een grotere vraag behandelen. Anderzijds heb ik toch mijn vragen. Hoe veilig zijn de drones? Als ik iets waardevol bestel via het internet wil ik liefst dat een persoon dit aflevert. Tegen deze leveranciers kan je zeggen dat ze veilig moeten rijden. Tegen een drone kan je dit moeilijker zeggen. Wanneer je een camera onder een drone hangt is privacy al ver zoek. Het is ook gemakkelijker om andere drones op deze routes te plaatsen die niet van Amazon zijn. Tot slot is er misschien ergens vrees voor 'terroristische' aanvallen. Laatst verscheen nog in het nieuws hoe makkelijk domotica in een huis te hacken was. Dit kan wellicht ook met drones.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th April 2015, 15:22
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 125
Ik kijk zelf al uit naar de incidenten die gepaard zullen gaan met drones en de eeuwige Amerikaanse voorliefde voor wapens.
Om het nogal stereotiep te verwoorden: als iets beweegt, dan vraagt het om neergeschoten te worden.

Alle gekheid op een stokje, dit zal heus wel meevallen zolang het blanke drones zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.