actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd September 2011, 11:44
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Dure gsm-facturen door Pukkelpopdrama

BINNENLAND
Dure gsm-facturen door Pukkelpopdrama

vrijdag 23 september 2011, 06u41
Bron: belga
Auteur:sdg

Vele duizenden mensen die op de avond van het Pukkelpopdrama tevergeefs geprobeerd hebben om naar een familielid of vriend te bellen, krijgen nu een gepeperde rekening voor al die onbeantwoorde oproepen.
Wie op de avond van de Pukkelpopramp een familielid of vriend op de weide belde, kwam in de meeste gevallen meteen op de voicemail van die persoon terecht. Het netwerk was tussen 19 en 23 uur namelijk zwaar overbelast.

'Als je op een voicemail komt, wilt dat zeggen dat je connectie hebt gemaakt en zo'n connectie wordt automatisch aangerekend', legt Frédérique Verbiest van Proximus uit in Het Belang van Limburg. 'In het geval van het Pukkelpopdrama is dat natuurlijk heel vervelend. Daarom vragen we ook dat mensen die problemen hebben met die extra kosten op hun factuur zich melden bij onze klantendienst. Die zal dan geval per geval bekijken.' Bij Base en Mobistar, de andere grote Belgische operatoren, klinkt hetzelfde verhaal.

Maar dat die extra kosten ook terugbetaald worden, wil geen enkele operator gezegd hebben, zo besluit de krant.

Bron: De standaard
Eigen mening:
De ramp van pukkelpop laat nog altijd zijn sporen na. Buiten de kostprijs van de tickets zijn er inderdaad velen die hoge gsm facturen in de bus krijgen. Dit alles is te danken aan de natuurramp, maar ik geloof zelf dat de operatoren hier geen aandacht aan besteden. Het artikel vermeldt dat de getroffenen zich kunnen komen aanmelden bij de klantendienst maar dit zal naar mijn mening een heuse fiasco worden. Ik geloof dat de festivalhebbers deze kost zelf moeten bekostigen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th September 2011, 19:29
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Het drama in augustus op Pukkelpop laat inderdaad nog steeds zijn sporen na, zoals Jolien reeds zei. Het is wel spijtig dat de gsm-facturen zo hoog zijn opgelopen, maar op zich kunnen de gsm operatoren hier niet veel aan doen. Zo'n ramp is een geval van overmacht en daar kon/kan niemand voor en na de ramp iets aan doen. Ik vind wel dat de ouders of mensen van wie de kinderen/kennissen op Pukkelpop zaten begrip moeten opbrengen voor heel de situatie. Toen de ramp bekend werd gemaakt, probeerde iedereen mekaar te bereiken. Volgens mij doet een mens veel om een teken van leven te horen van zijn medemens, hoeveel dit ook op het einde van de rit mag kosten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.