actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2008, 11:35
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: emblem
Posts: 84
Studenten Katholieke Hogeschool Kempen ontwikkelen slimme lepel

Vier studenten van de Katholieke Hogeschool Kempen hebben een lepel ontwikkeld die automatisch de temperatuur in een kookpot aangeeft. Het gadget werd de "Smart Spoon" ofte slimme lepel gedoopt. Hij wordt morgen aan het grote publiek voorgesteld.

Smart Spoon

Het principe van de "Smart Spoon" is eenvoudig. Aan het einde van de lepel zit een koksmuts waarin een elektronische module verborgen zit. Alles wat je hoeft te doen is de lepel in een kookpot steken en je leest af wat de temperatuur is. Een geluidsignaal kan ook aangeven wanneer de gewenste temperatuur bereikt is.

Stage of project
Alle laatstejaars op de Kempense hogeschool hebben de keuze tussen een stage en een project. Het bedrijf Intelli-Cook is zo'n zogenaamd Small Business Project (SBP). De studenten zorgen zelf voor de ontwikkeling, de promotie en de verkoop van hun producten. Ze krijgen wel de steun van enkele lokale bedrijven en de hogeschool zelf.

Uit de hand gelopen
De studenten van het departement Technische wetenschappen komen uit verschillende afdelingen binnen de hogeschool. Zo werken economisten zij aan zij met ingenieurs. Het initiatief is een uit de hand gelopen afstudeerproject. De jonge bedrijfsleiders zetten met hun bedrijfje Intelli- Cook hun eerste stappen naar het ondernemerschap. (belga/ka)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2008, 11:55
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
Eerde gepost artikel

Check het eerder geposte artikel op de site => http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=20381
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd April 2008, 19:47
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ik vind het eigenlijk wel een grappige uitvinding. Ik vraag me wel af of dit nu echt "het gat in de markt is". Misschien is het voor echte koks wel belangrijk hoe hoog de temperatuur in hun kookpotten staat, maar voor gewone gezinnen is dat niet het geval denk ik.
Wel mooi dat je via een eindwerk toch zo'n product op de markt kan brengen! Knap gedaan..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.